Bra vibrationer

I tisdags åkte vi tillsammans med matte till Kerstin på Mjuka Tassen. Det är ett riktigt najs ställe ska ni veta, väldigt hundigt och trevligt. Vi åker dit för att vila på en vibrerande bädd. Det är bra för stela höfter, ger massage och avslappning.
 
Asså, missförstå inte våra ansiktsuttryck - vi är absolut inte uttråkade, vi är megaavslappnade och kämpar allt vi kan för att hålla oss vakna.
 
Daisy: -Vvaa' sskköönn mmassaggeenn äärr...
Kompis: -Aassåå, ssnnaarrtt ssoommnnaarr jjaagg...
 
Det är varmt och skönt inne i huset och någonstans där inne har en fiskgjuse gömt sig, det är vi säkra på - vi hör honom ju! Sen porlar det vatten och det är så rofyllt. Najs - nej supernajs - helt enkelt!
 
Vi brukar byta ställning lite då och då. Ibland sitter vi, men oftast ligger vi ner. Det är ju lite 'tricky' att sitta och sova...
 
-Ja, j-drans va' skönt det här känns! Superavslappnad är bara förnamnet... Eller hur, Kompis?!
 
-Zzzzzzzzz... Zzzz... Zzzzzzzz...
 
När bädden slutar att vibrera, så ligger vi kvar och hoppas att den ska gå igång igen, man vet ju aldrig. Men mer än en halvtimme får vi inte. Kanske kan man bli för masserad...? När vi sen lämnar Kerstin och 'Havets hus', som hon kallar sin mottagning, så är vi så mjuka och sköna i kroppen.
 
På eftermiddagen gick matte ut med oss i skogen och gissa om det är skönt att sträcka på kroppen och bena när man känner sig mjuk som en elitgymnast i alla fyra tassar!
 
Daisy: Om vi är stela?! Knappast!
Kompis: -Nää, se så smidiga och glada vi är! Vadå 'öm höft', nä nä!
 
Om du är en fyrbening med ont i leder eller höfter, kanske har någon gammal skada som inte har läkt helt, så tycker jag att du ska be din husse och/eller matte att surfa in på Mjuka Tassens sida och se om du inte kan få komma till henne och få känna på lite bra vibrationer i kroppen! Det är toppen! Vi ger henne 4 tassar av 4 möjliga i betyg!
 
 
 
1 Arlo:

skriven

Sån där skakande säng finns visst på min hundklubb, men jag har inte varit där än och kollat på den. Men när jag blir större så ska jag åka säng jag också!

Svar: Låter toppen, Arlo! Då har du något att se fram emot... :) Voff, voff!
Sessy's Mira "Kompis" & Charlita's Daisy "Daisy"

2 Petra & Co:

skriven

Ser onekligen skönt ut tycker både fyr -och tvåbenta här hemma.
Skogen är ju inte helt fel det heller ;)

Kram o vov från Vika flocken

3 Eva H:

skriven

Alltså, jag bara undrar....
Skulle jag kunna få plats där bredvid er tror ni?
Skulle nog behövas :)
PUSS tjejer!

Svar: Vibbplattan lär vara bra för oss tvåbenta också. Får man plats, så får man sitta bredvid hunden om man vill (bra om man har migrän), men jag gav min plats till Daisy... :) //Anna
Sessy's Mira "Kompis" & Charlita's Daisy "Daisy"

Kommentera här: