Mellandagsmotion

När man är julledig är det lätt hänt att man "slappar till sig" lite. Asså, det blir ju en del julgott och så ligger vi ju gärna på vår stora fäll framför braskaminen och myser. Då är det tur att vi har husse och matte, som släpar ut oss på lite motion och aktivering. En runda på golfbanan tackar vi ju aldrig nej till...
 
Daisy: -Ska du kasta bollen nå'ngång då'rå?
Kompis: -Daisy, bryr dig inte om den, det står mitt namn på den...
 
Kompis: -Ha ha! Den tar jag!!
Daisy: -Det ska vi allt bli två om!
 
Det är ju inte bara våra snygga kroppar som ska motioneras, vi måste ju aktivera våra hjärnor också så vi inte blir helt slöa i skallen bara för att det är jul. Då får vi leta reda på Frolicträd. Det är ganska mycket jobb för ganska lite Frolic, om vi säger så.
 
-Jag känner ju hur det luktar Frolic här... Men var?
 
 
-Jösses, det här är ju som att leta i tre träd på en gång!!
 
Daisy: -Oroa dig inte syrran, jag tar alla du missar. Vad mätt jag kommer att bli!
Kompis: -Nä, nu är goda råd dyra, det gäller att jobba effektiv nu...
 
Sen blir det lite mer vovvegolf.
 
-Ska vi snacka, eller ska vi spela?
 
-Underbar runda, konstigt väder bara för att vara slutet på december...
 
-Ja, jag svettas faktiskt lite i det här tomteskägget. Kanske dags att raka nosen på mig, matte...?
 
-Nä, nu drar vi tillbaka!
 
Vet vi vem vi träffade på då? Gordon!
 
-Tjaba! Gordon heter jag och jag är Daisys pojkvän.
 
Daisy: -Å nej! Jag som inte har rakat benen nosen!
Gordon: -Äh, gör ju inget! Jag gillar håriga tjejer...
 
Kompis: -Har du nå' 'karra' i fickan då'rå?
Gordon: -Va?! Har du godis i fickan och säger inget?!
 
Efter det gympapasset så var det skönt att komma in i värmen och torka framför braskaminen...
 
 
 
1 Eva H:

skriven

"Daisys pojkvän"??? Fnys och grrrrrrrrrr!!! Skicka hit han så kan vi ta ett snack om den saken alltså!
PUSS du svarta skönhet!
Assar
Vars matte tycker att Gordon är supersöt :)

Svar: Assar, var inte orolig! Gordon är kastratsångare... ;) //Daisy
Sessy's Mira "Kompis" & Charlita's Daisy "Daisy"

2 Eva H:

skriven

PUST!
Och "Tur för honom!"
skulle Assar förmodligen säga om han inte snarkade så förtvivlat högt :)

3 Petra & Co:

skriven

Visst är det härligt med golfen. Men vi är avundsjuka på er som bor så nära er golf, ni kan ju gå där varje dag om ni vill eller rättare sagt om er matte/husse vill.
Vi har också motionerat med vovvegolf flera dagar. Så skönt då slipper man bada och annat tjafs ;)
Kram & Gott Nytt År! önskar Vikaflocken.

Kommentera här: