Golfrunda utan golf...

Vi gör en pudel och räcker upp tassarna i luften - vi har varit alldeles för dåliga på att blogga! Nu blickar vi tillbaka till slutet av november och så tar vi det därifrån. Okej? Okej!
 
Inte helgen som var, utan helgen innan (23 november för att vara petig), så drog flocken ut på en härlig runda på golfen. Solen sken och det var sådär perfekt väder.
 
Kompis: -Mmm, lovely!
Daisy: -Känner du dofterna från de öppna vidderna? Nu du, syrran, är du redo att erövra Vilda Västern Västerled?
Kompis: -Japp, men vi börjar med Ökända Österled först...
 
Här skulle vi kunna springa runt i flera dagar...
 
 
Om man springer omkring på en golfbana, så ska man väl spela (vovve-)golf, eller hur? Det tyckte i alla fall vi och när inga bollar kom fram, så måste man ju påminna husse och matte.
 
-Du maatteee... Får jag fråga en grej?
 
-Asså, var är pipbollarna någonstans?? Skulle du kunna plocka fram dem till oss, så är du bussig?
 
Då visade det sig att hussen och matten hade fått för sig att jag måste vara försiktig om min höft och inte springa alltför häftigt, så som jag tydligen gör när jag vovvegolfar, så de hade inte med sig några bollar!!!
 
-Va?!?! Har vi INGA BOLLAR?!?! Vad ända in i... För bö-ve-len, nu plockar du fram bollarna, det här är inget roligt!!
 
Men ack nej, vi kunde roa oss utan bollar enligt dem.
 
 
Kompis: -Äh, du skojar bara, visst skojar du bara, matte...?
Daisy: -Asså, det här känns väldigt jobbigt faktiskt...
 
Kompis: -Visst luras ni bara, husse?
Daisy: Ja, visst luras ni bara?
 
Men, det gjorde dem inte...
 
Kompis: -Men ååååååeeeee...
Daisy: -Meh...
 
Eftersom det var så jääättesyyyynd om oss, så fick vi leta upp Frolicträd istället. Då blev vi glada igen.
 
-Nu ska vi ses vad jag kan hitta i barken... 
 
Nu ska vi avslöja bästa trädtömmarknepet! Först början man lågt (fyra tassar i backen)...
 
-He he... Har satt några lätta.
 
Sen får man resa sig på bakbenen...
 
Ååh hej! Nu så, nu hittar man fler läckerbitar!
 
Till sist får man sträcka på sig så låååångt det bara går. 
 
-Det är nå't här uppe, jag känner det i nosen!
 
Innan man går till nästa träd, så rekommenderar vi att ni kollar av marken. Ibland kan det ramla ner Frolicbark när man rafsar runt trädet när man försöker få tag på mer än syrran... 
 
Daisy: -Ha, du missade en!
Kompis: -Ha, du med!
 
I helgen som gick var Vika-flocken (Daisys familj) och hälsade på oss. Då var det livat på golfen och DÅ åkte bollarna fram minsann! Full rapport kommer senare.
 
Amrisligan 'represented'!
 
Vov och må gott!
 
 
 
1 Vikaflocken:

skriven

Vilka härliga foton!! Helst när Kompis blev besviken på bollbristen ha ha ha.... Jag skrattade för mig själv här vid köksbordet ;)
Du är så duktig på att skriva till fotona Anna!
Kram på er!

Kommentera här: