Golf med släkten från Stora Vika

Nu måste vi ju berätta om när Vikaflocken kom och hälsade på oss för några helger sen! Tänk er 7 amrisar som intar golfen... Kan inte bli bättre... (Skulle väl vara 8 amrisar då'rå.)
 
Den här gången så hade vi med oss bollar - med pip! - så det känns som om ordningen är återställd. (Pust!)
 
-Ska vi snacka, eller ska vi golfa...?
 
-Vi ska golfa!!!!!
 
Bolltokiga Nova, Daisys mamma, var givetvis också med.
 
-Var är bollen? Den är min! Alla bollar är mina, faktiskt!
 
Tja, i rättvisans namn så måste vi väl säga att vi ALLA är ganska så duktigt bolltokiga. När en pipboll slängs iväg, så struntar vi om vi så måste tackla varandra för att komma fram först, för först fram ska vi bara vara...
 
Hyacinth: -Min boll!
Nova: -Ur spår, MIN boll!
 
Vi är amrisar och vi ger oss inte. Det spelar ingen roll om loppet verkar förlorat, vi ger oss bara inte.
 
Kompis: -Miiiin!
Isac: -Nu bränner jag av jetmotorn - den är min!
Zita: -Tro inte att jag inte kommer att ta den bara för att jag råkar ligga lite efter. Vänta ni bara, ungdomar!
 
Om Isac är lika galen i bollar som halvsyster Nova? Varför tror ni det...?
 
♥.•*¨`*•♫.•´*.¸.•´♥  -Vad du är sööööt, min kära lilla tennisboll, vad du är fiiiin...  ♥.•*¨`*•♫.•´*.¸.•´♥
 
Men vi höll hårt i våra pipbollar, så kunde Vikaamrisarna springa efter budgetbollarna (dvs de utan pip)...
 
-Pip, piiiip! Pip, piiiip! Pip, piiiip......
 
Vikahussen är rätt lurig. Det gäller att hålla ögonen på bollen när han håller i hundgolfklubban...
 
Charlie: -Där är bollen, jag har koll på bollen, bollen ska bli min, bli MIN...
Kompis: -Undrar om jag hinner ta den före Vikahussen, om jag kastar mig fram liksom...
 
-Bollen, bollen, bollen... Har han bollen?! Kastar han den???!!!
 
Men, nää - han luras bara hela tiden! Bollen ligger ju kvar på marken... Inte så konstigt att vi "fuskar" och tjuvstartar när han väl plockar upp den. Det gäller att skapa alla fördelar man kan!
 
Isac: -Nä, nä, nä - den enkla går jag inte på! Du kommer säkert att kasta den åt andra hållet. Mig lurar du inte (igen)!
 
Nu undrar ni säkert - med rätta - varför det är så få bilder på mig, snygga Daisy. Matte skyller på att jag springer så fort att alla blir suddiga. Det är inte jag som springer för fort, det är matte som fotar för långsamt!
 
-Yiiiiieeehaaaaa! Jag är drotting av golfen!
 
-Meh, är det ingen som kollar? Ser ni inte att jag har bästa bollen?
 
-Det finns fler!!
 
Ja, det var en superhärlig dag! Efter golfrundan åkte vi hem och fikade. Det här borde vi göra varje helg, husse och matte!
 
 
 
 
 
 
1 Lillian:

skriven

Som dere koser dere på Golfbanen ;)

2 Petra & Co:

skriven

Tack för en supertrevlig dag på golfen och för gott fika!
Vi hoppas på en träff snart igen!
Vovvekramar från Vikagänget.

Kommentera här: