Farbror doktorn...

...eller tant veterinären har matte och jag varit hos idag. Jag har lite blandade känslor för det där att gå till veterinären. Jag tycker det är lite spännande med alla katter och vovvar som är där (idag träffade jag t.ex. engelska cockerspanieln Silwer från mitt dagis!), men samtidigt så är jag inte alltid så förtjust i att bli tittad och petad på. Jag vet ju att det bara är att finna sig i det och det gör jag... i princip... tycker jag... Men jag måste väl inte gilla det för den skull?

Idag ville matte att vi skulle göra tre saker: skrapa lite på tänderna (nä-ä, varför deeet?!), kolla öronen (okej, de har ju känts lite kliiga) och vaccinera mig.

Först skulle tjejen skrapa tänderna och det var ju kanske inte sååå himla roligt. Matte påstår att om jag inte drog ihop mina läppar som vore det blixtlås i käften varje gång husse eller matte ska borsta tänderna på mig, så skulle jag inte få så'nt där vitt gucka längst bak och då skulle tjejen inte behöva skrapa på tänderna. Jag hör bara "bla, bla, bla, bla....." Jag är HUND! Det finns väl inga tandborstar eller levertandkräm i skogen! Nä, just det! I rest my case!

Efter det så kikade hon i öronen och hällde i en massa Epi-Otic och masserade och det var såååå skööööönt! Rena spa-behandlingen! Då gillade jag tjejen jättemycket och tandskrapningen var bortglömd direkt. Jag hade liiite kli-gucka-blä i öronen, så nu ska jag få så'nt där öronrens varje dag plus några andra droppar som ska ta bort kliet.

Sen skulle jag ju få en spruta också, men det måste de ha glömt bort. Matte påstår att jag fick den, men borde inte jag har märkt det...?

Idag har matte och jag kikat in hos Charlitas, Molly och Fyrfotingarna - jätteskoj att läsa vad alla vovvar har för sig!

Nu ska jag softa med husse i tv-soffan - over and out!
1 Elin:

skriven

Åh nu blev jag jättenyfiken..vad har ni byggt för hus? :)

2 Elin:

skriven

Låter ju jättehäftigt! =) du får ta lite bilder och blogga om det :) nyfiken Är så skadad av husbygge nu =)

3 Eva H:

skriven

Blev du också lurad att du fått en spruta?!? Matte sa' att jag fick det för några månader sedan, men det tror jag så mycket jag vill!

Minns bara att jag fick åka bil med bästa Åke och bästaste Gunnel, hälsa på en trevlig tjej och ta på o av munkorg. Inte 17 var det sprutor inblandat inte!

Assar

4 Ebba & Molly:

skriven

SV: Det är ett nöje att läsa och kommentera era inlägg :) Så jag ska tacka för en härlig blogg!

5 Katarina, Nanna & Leia:

skriven

Hundarna här hälsar att de också gillar att få öronen masserade!

6 Ebba & Molly:

skriven

SV: Tack! :D Jodå, nu kommer det bilder i massor!

Kommentera här: