Fokus på matte!

Matte och husse tycker det är viktigt med kommunikation och vill att jag ska vara mer uppmärksam på dem än på vad som händer runt omkring när vi är ute och promenerar. Kort sagt, det är tydligen dem och inte jag som ska ha jobbet som vaktchef. I början protesterade jag och tyckte att jag var den som var bäst lämpad för jobbet, men nu måste jag ändå säga att jag har börjat ändra mig. Det är ju så skööönt att slippa hålla koll på precis allting när vi är ute och husse och matte blir ju så otroligt glada när jag tar kontakt med dem.


-Japp, jag är med!

Jag kan faktiskt rekommendera det. Ibland får jag till och med en liten go'bit som belöning. Fast man kan ju inte alltid låta matte eller husse bestämma, eller hur? De förstår inte alla gånger att den där vovven som man möter är en trist typ och jag tycker faktiskt inte alltid det är okej när det springer "fyrtielva" småmonster med sparkcyklar förbi mig... Då måste man faktiskt få moffa lite. Tycker ni inte det?
1 Eva H:

skriven

Småmonster med sparkcyklar SKA moffas på! För att inte tala om det jättemysko jag såg i helgen - en människa med HJUL ISTÄLLET FÖR FÖTTER!!!

Assar

Och min matte tjatar också om kontakt...

2 Jimmie och Kingeling:

skriven

Om vi är i stan så tycker Kingen att det är helt ok att det är jag som har kollen! Hemma dock så tycker han att där ska det f#n inte komma några andra okända hundar och störa ;)

Kommentera här: