Regn, regn och mera regn...

Idag har här promenerats i ur och skur. Först på dagis, frillan blev heeelt förstörd.


Bild lånad från dagisbloggen.

Sen igen på eftermiddagen när matte kom och hämtade mig. Eftersom frillan redan var förstörd så var det ju bara att köra på.



Egentligen bryr jag mig inte så mycket om jag blir blöt eller smutsig. Jag är ju hund, det är ju vardag för oss. Tvärtom, det var riktigt bra - nu försvann ju schampodoften från måndagens bad! He he he...



Matte och husse är bra på det sättet, det är helt okej att jag smutsar ner mig och röjer genom skogen. Dem vill att jag ska vara lycklig och det är jag verkligen då. Matte har fortsatt med vår nya lek - jag hoppar upp på stenar eller höga stubbar, matte blir skitglad och jag får beröm och belöning. Nackdelen är väl att jag inte riktigt kan sticka iväg på rådjursspår. Tänk om matte vill att jag ska hoppa upp på något och så missar jag det för att jag jagar efter något byte?! Jag är ju en amris, jag tänker då inte missa något gott även om jag bara får pyyyyyyyttebitar. Jag har en känsla att jag blir lurad av matte, men jag kan inte riktigt komma på på vilket sätt... Hmm...
1 Anonym:

skriven

Usch! Det där såg blött ut... Här har det kommit några skurar på kvällskvisten. Men vi har passat på att gå ut mellan skurarna, tack och lov.

Här hemma så är det bara Zita som bryr sig om att det regnar, som den stjärna hon är, så är hon väldigt rädd om sin kostym. Gasto är inte heller så glad i vatten, han tycker det skvätter upp i rumpan när han går, huuu va äckligt. Vi andra bryr oss inte ett dugg. Tjoho!! Here we comes...

Vov vov från Nova m. familj.

2 Jimmie och Kingeling:

skriven

tack tack :D

.. ja du, det var en blöt amris, hehe :P



ha det bäst! kramar

Kommentera här: