Vadå "Rulla runt"?

Matte har köpt böcker. Böcker som påverkar mig i allra högsta grad... Hon vill förkovra sig och bli superduperflockledaren (oj, långt ord!)... Idag kom böckerna med posten och nu ska hon bli hundtränare, tydligen.



Hon gillar den tvåbenta, engelska hundtränaren Victoria Stilwell och blev lite påmind om henne när hon läste Kingens blogg. Hm, vet inte vad jag ska säga riktigt om böckerna... "Bli herre över din hund", vad är det för idéer? Jag som har tränat henne så väl och format henne till en supermatte, som passar upp på mig. För att inte tala om "Få hunden i toppform"! Va?! Vadå? Tycker hon att jag är knubbig eller? *morr*

Det tog ju inte lång tid för henne att snappa upp ett och annat ur boken. Bland annat ett nytt trick som hon vill träna in. Det heter "Rulla runt". Jag fattar ingenting. Hon bad mig att lägga mig ner, sen lockade hon med smaskig godbit (fast den var ju fasligt liten) och gjorde en cirkelrörelse med handen. Jag följde godisbiten med ögonen och när jag inte kunde vrida huvudet längre mot vänster, så vände jag blixtsnabbt tillbaka och fortsatte mot höger. Nu suckade matte. Vadå? Var det inte rätt? Nä, tydligen inte, hon tyckte att jag skulle följa godisbiten med blicken och när jag hade vridit huvudet så långt jag kunde så skulle jag RULLA RUNT. Que? Det låter ju hur omständigt som helst...

Matte försökte några gånger till, men gav upp och tränade annat istället.
1 Jimmie och Kingeling:

skriven

haha, kanske är en rasgrej? Jag har försökt i mer än 3år att lära Kingen att rulla runt, men det går helt enkelt inte. Donna däremot kunde jag lära det på 10minuter^^ heh

Kommentera här: