Pudelpromenad!

Jag märkte att något var på gång direkt. Matte tog fram ryggsäcken (vääänta lite, det här brukar betyda något) och packade ner termos, mackor (slurp!), min vattenflaska och sittunderlag. In med mig i bilen och så iväg.

Kan det vara dags för pudelpromenad? Jag började räkna veckorna sedan sist, men eftersom jag är vovve och usel på datum och tid gav jag upp. Plötsligt kände jag igen mig - Rösjön! JAAAAAA, pudelpromis!!! Det var redan några vovvar där som stod och hälsade på varandra och jag blev så glad att jag inte kunde hejda mig. VAVOOV, VAVOOV, VOFF, VOFF, VOFF, YYYYYYYYYYYYYYYYYL! Tjeeeeeena kompisar! Kul att se er!!!

Matte hade ingen kamera med sig, bara mobilen, så det är väl inte de bästa bilderna direkt. Men ni ser väl vad dem föreställer iallafall.



Finns det något härligare än att springa fritt över ängarna? Nej, jag tror faktiskt inte det. Vi mötte några modiga vovvar på vägen. Tänk er att möta en pudelflock + mig och våra hussar och mattar. Men vi är ju snälla vovvar, det hör man nog lång väg när vi kommer...


-Matte, nu missar husse nå't! Kul det här! Blir det fika den här gången
med?




Jag träffade en jättesöt (engelsk) cockerspanieltjej som hette Selma. Vi var jämnåriga och hon och hennes matte hängde på vår promenad ett tag. Dessvärre missade matte att fota henne. Selma var också matglad, så matte passade på att tipsa henne om Olewo-morötterna. Snart käkar väl halva Stor-Stockholm morotspellets. *fniss*

Det blev fika den här gången också. Ett alldeles ypperligt tillfälle att fylla magen med smaskiga ostmackor och korvbitar. Dessvärre kopplade matte mig och sade att jag inte fick tigga. Vad nu?! Jag tigger väl inte? Jag trodde att det var så här vi skulle göra. Jag menar, jag är inte direkt ensam om att uppvakta de tvåbenta och deras mackor...



Matte tyckte det var kul att träffa Poppy också:


-Fokuuuus, det gäller att hålla koll på mackan, så att den inte försvinner.


-Snääälla matte, jag kan väl få smaka? Bara liiiite?

På vägen tillbaka genom skogen så hoppade några av oss upp på stora stenbumlingar. Det är så skoj! Matte tog inga kort, så ni får hålla tillgodo med ett foto hon tog igår på skogspromenaden. Visst är jag duktig!



Nu ska jag ta en liten tupplur, så att jag orkar rejsa med Isa och Snöa ikväll. Undrar när nästa pudelpromenad är? Längtar redan...

Må gott och vov på er!
1 Patricia & Duke:

skriven

Åh så kul ni verkar ha haft :D!



Ja det är toppen att spåra med! Luktar mycket och är väl helt lagligt att hälla ut lite vart man vill i skogen ^^,! O vilken hund älskar inte korv ;)!?

2 Molly:

skriven

Verkar jätteskoj! Fina bilder, söt du är Kompis :)

3 Husse:

skriven

Husse tycker att du har varit jätteduktig. Kommer hem snart, då skall vi busa!

4 Jimmie och Kingeling:

skriven

aww, så roligt det verkar :) Kingen vill också gå på promenad med massa pudlar ^^

5 Misa:

skriven

svar: Min flock försöker få mig att leka med leksakerna men det gör jag i början, sen är det mer roligt att bita sönder dem ;D Inte så uppskattat av familjen... hihi

Ser mysigt ut med att springa fritt på ängarna!! Måste påminna lillmatte om det, längesen sist :/

6 Lillan & Zelda:

skriven

Tack för snälla ord i vår blogg och JO, de är till en tröst. För varje tik jag hört talas om sån opererats och nu mår bra har en liten strimma hopp tänts:) Kram!

7 Mimmi & Bamse:

skriven

Låter som en härlig promenad! Haha salonskall, kanske något som man ska lära in.. ;)

8 Linda & Azi:

skriven

Härliga bilder och verkar ni haft en mysig dag! :) Ja, det är kul att gömma godis, lätt lek också men det är bra hjärnträning för hundarna :)

9 Linda & Deamon:

skriven

Ja, det är tråkigt att vänta tills våren! Min klubb fick tag i en inomhushall att hyra, just därför blev våran agilitykurs av! :)



Ja den där köttfärs-historien är ingen rolig en, usch vad dålig vi vart!



Hare bra!

10 Jimmie och Kingeling:

skriven

haha, självklart kan man döpa kommandon till vad man vill :P och som du säger, det hade varit mer passande med "sova". Men många som tävlar i freestyle använder just ordet: däcket (jag har ingen aning varför :P Ibland kommer man helt enkelt inte på något passande ord, min kompis som tävlar i freestyle har kommandon som zebra, lejon, sisk, åååt o.s.v, det är mest för att hunden ska höra skillnad men vist undrar folk vad man håller på med när man går omkring och säger konstiga ord till sin hund^^

11 mitsukai:

skriven

Ooh, vilken härlig dag ni verkar ha haft =D

12 Elin:

skriven

Vilka härliga bilder att titta på =) *ler



Vill bara tacka så mycket för den fina kommentaren i min blogg! <3

13 Alexandraida♥:

skriven

Va mysigt med pudelpromenad det hade gärna vi följt med på =) Har du en egen pudel oxå?

Kram

14 Gizmo & Leeloo:

skriven

Ja man får verkligen sköta om deras tassar nu när det är sååå kyligt!:)

Kommentera här: