Seg idag.

Idag har jag varit så seg, har bara velat gosa mig i solen ute på gräsmattan. Rufus kikade förbi och bönade och bad om att jag skulle busa med honom. Jag lekte lite grann, men jag hade inte riktigt orken kände jag. Försökte snällt förklara för honom att jag inte ville idag och att vi fick leka någon annan gång, men iiiinte då, han var på hela tiden (suck). Till slut fattade han iallafall piken och så fick jag återgå till det jag helst av allt ville göra idag - softa och spana in humlorna i rabatten.



Matte tyckte att det inte dög att bara lata sig hela dagen, så middagen fick jag faktiskt jobba lite för. Hon gömde den ute på tomten och så fick jag söka upp den. Jag trodde inte att jag skulle orka, men det var faktiskt riktigt kul! Jag hittade givetvis varenda foderbit, så svårt är det faktiskt inte när man har en så'n supernos som jag har.

På kvällen grillades det (jippi!). Nosen fylldes av den allra härligaste doften av grillad kyckling och färska majskolvar. Mmm... Jag höll mig hela tiden i närheten och när husse och matte var klara så fick jag resterna av husses majskolv. Åh, så gott! Smaskens!

Nu på kvällen har vi varit ute på långpromenad runt Täljö och tillbaka. Vi träffade Leo och hans husse på hemvägen och vi fick jaga boll. Efter det så är jag nu helt slut! Nu får husse och matte säga vad dem vill, jag rör mig inte ur fläcken, jag stannar på vardagsrumsmattan.

Må så gott och vov på er!
1 Nettan:

skriven

Klart man vill softa när det är sommar och varmt:-)



Husbloggen uppdaterades med lite nya bilder igår.



Kram!

Kommentera här: