Pudelpromenad i snön.

Idag har jag varit på pudelpromenad tillsammans med husse och matte - superskoj! Vi var 21 pudlar - åsså lilla ja' - dvs 22 vovvar där. Eller vänta...! Räknas jag in som pudel??? För isåfall var vi 21 vovvar... Hmmm... Äsch, det är väl inte så noga.


Bilden är lånad från Tungels pudlar - tack Annika!

Ser ni mig? Jag sitter i husses famn, så att jag ska synas (snett bakom hon i röda jackan till höger i bilden) och matte står brevid. Det var rätt kallt idag, så alla tvåbenta - och en hel del pudlar - hade "pälsat" på sig ordentligt.


-Snö i mustachen och luft under öronen, som det ska va! Nu rejsar vi!


-Husse, vänta på mig!

Vi fick pulsa en del i djup snö, för tydligen får man inte gå i skidspåren. Varför inte det? De är ju helt perfekta att springa fram snabbt i.

Vi fikade som vanligt och ni må tro att jag var hungrig efter att ha sprungit runt som jag gjorde. Sen fick jag ju så lite frukost också (husse och matte tror att jag inte märkte något *fnys*), så jag hade ju lite att ta igen...


-Jag är en stackars, liten, hungrig amris, som inte får någon mat
hemma... *snyft*


(Klickbara bilder)

Vi fyrbenta gjorde allt som stod i vår makt för att lura av varandras hussar och mattar deras mackor. Det gick nog rätt bra iallafall. Kunde ha gått bättre, men det kunde också ha gått sämre...


-Finns det något ätbart här? *sniff, sniff*

Matte och husse var överlag väldans nöjda med mig på promenaden (med undantag för fikastunden då). Jag höll mig nära, kom tillbaka och checkade av att allt var okej, skällde inte på andra hundar och så. Tycker själv att jag skötte mig förstklassigt. Jag överlät åt pudlarna att avgöra om vi behövde skicka fram förtrupper och/eller inleda försvarsmanövrar när det kom folk och andra hundar, men mot slutet av promenaden så kände jag ju att jag måste bidra till promenadflockens välmående och satte av mot en golden retriever och ropade "-Hallååå där! Vem är du? Vad är ditt ärende?". Det gillade INTE husse och matte. Själv var skitnöjd med min insats, men sprang trots det tillbaka direkt (i princip) när de kallade in mig. Ändå åkte kopplet på. Märkligt...

Efter två timmars promenad och fika, så var jag duktigt trött när vi kom hem. Jag gick och lade mig på mattan i vardagsrummet och slocknade totalt! Jag sov så hårt att jag missade att husse och matte åt julskinksmackor till lunch. Hur kunde jag göra det?! Tycker inte ni att de borde ha väckt mig?!
1 Mimmi & Bamse:

skriven

Mysigt med promenad! :)

2 Patricia & Elwiz:

skriven

Åh så roligt med en promenix!



Nää Elwiz får man nog passa sig för haha ;)! Första anblicken - söt och underbar. Men skenet bedrar haha ;D!

3 Ira & Mio:

skriven

ehhehe härlig dag du verkar haft bra du överlät pudlarna att inspekterna inträktarna, för de var ju i majoritet, men bra du hävdade dig lite på slutet mot en golde oavsett vad dina ägare än tyckte, taskigt kopplet åkte på! usch!!

Vi ses kanske nästa månad!



Kram Mio

4 Molly:

skriven

Roligt att promenera i grupp sådär med många hundar, der saknar jag.

5 Madeleine:

skriven

ÅÅ vad härligt det ser ut att vara.Tycker din hund om att ta härliga promenader i snön ?? För det älskar min!!



Ha det bra!!

6 Annika:

skriven

Ojdå, alltså: förlåt jättemycket kära Kompis, för att jag glömde nämna dig i vår blogg. Detta har nu rättats till! Självklart ska du ha ett särskilt hedersomnämnande, du som alltid och på ett så självklart sätt intar din plats bland alla pudlarna. Kram på dig!

7 Elin:

skriven

Jasså, har du en också Nikon? samma model också? :)Är du nöjd???



Va mysigt med en pudelpromenad,vill också gå med där någon gång! :)

8 Lea:

skriven

Vad härligt det låter med - pudelpromenad! Måste vara kul att få vara med i ett så stort gäng! :o)



Enda erfarenhet av pudel vi har är när Leo blev "översprungen" av en. Men det glömmer vi! :o)



Kram Leo & Lea

9 Linda & Azi:

skriven

Íra+Mio berättade att ni brukar vara med på pudelpromenader. Så undrar jag om alla raser är ändå välkomna dit? Med tanke jag har ju amstaff och kanske nån gång vill vi följa med Ira + Mio på pudelpromenad, hur skulle det gå?

10 spacestore:

skriven

härliga bilder :)

11 EMMMMA:

skriven

Mysiga bilder :)

12 Maja:

skriven

Sicken söt hund:)

Kommentera här: