Härligt med jullov!

Det är så skönt med jullov! Har ni andra vovvar därute också lov? Flocken är hemma (härligt), tar sovmorgon varje morgon (skönt), går på härliga snöpromenader (jippi) och ibland leker jag med mina fyrbenta kompisar (roligt). Sen har jag ju så många nya leksaker från i jul att bita på. He he he... Lilla, gula pipankan är numera bara en liten, gul anka - pipen har jag lyckats ta död på utan att behöva bita sönder hela gosedjuret först. Det tycker matte är en smärre bedrift! Man tackar!

Här bjuder jag på några snöbilder från de senaste dagarna:


-Hmm, här tror jag att det har gått rådjur... *sniff, sniff*


-Oj, vilket spår ska jag ta?!


-Tjohoo!

Sen så har äntligen min kompis Rufus kommit hem igen! Han har bott inne i stan hur länge som helst, det tycker jag är trist. Vi hade varit på långpromenad i skogen och när vi kom tillbaka hem så stod han och hans matte där. Vi rusade runt och busade och hade skoj. Posera för mattes mobilkamera hade vi inte lust med alls.


Rufus: -Se upp i backen, fyra hål i nacken!
Kompis: -Eh, vadå?


-Mer än så här tänker inte vi posera.

Idag har jag lyckats få till två skogspromenader - en i förmiddags innan husse badade mig och sen en nu på eftermiddagen då matte och jag hängde på Isa och Snöa och deras husse och matte. Tjejernas husse sprang och gömde sig i skogen hela tiden, när vi hittade honom fick vi godis. Hur skoj som helst! Jag tycker att det roligaste som finns är att springa fritt i skogen med mina kompisar - det finns inget som slår det! Sen att deras matte hade leverpastej i fickan, som hon delade mig sig av, gjorde ju inte saken sämre direkt... *slurp*
1 Molly:

skriven

Leverpastej är en hit! Så fort den kommer fram gör jag det mesta ;D

2 jimmie och kingeling:

skriven

Kingen älskar när jag har lov, då är han med mig nästan hela tiden när ingen skola med onödiga "allergi"-regler stör ;)



Kingen säger tack för gratulationen^^

Lite julmat hade jag allt ställt undan till Kingens födelsedag, och oj så glad han blev när han fick köttbullar och skinka. Jag trodde nästan svansen skulle gå av :P



Hmm.. den största skillnaden från när han kom till mig och nu måste nog vara hans självkänsla. Nu vågar han göra saker utan att tro att man ska slå han. Så det har vi jobbat mkt på. Nu kanske han har liite väl mkt självkänsla istället ;)



Tyvärr så är det några problem som fortfarande finns kvar, även om de inte är lika stora längre. Kingen har svårt att lita på okända människor. Något som ställer till med mkt problem när man är en söt amris.. Folk vill alltis hälsa men jag får snabbt förklara hans historia så de förstår. Även om han till 99% inte gör nåt, så kan jag inte vara säker på att Kingen inte känner att han behöver försvara sig mot okända... tråkigt, att han under de få månader han var hos de hemska människorna i början av sitt liv fortfarande inte är helt "normal"...

3 Sara:

skriven

Åh vad härligt med jullov :D

4 Elin:

skriven

Hallå där i nya 2010!



Vill önska er Ett gott nytt!

Hoppas det nya året har börjat bra.



Kramar

Kommentera här: