Det är viktigt att hålla koll på visa datum...

20 augusti är ett datum som jag tycker att husse och matte borde ha bättre koll på! 20 augusti upphör nämligen koppeltvånget i skog och mark för oss vovvar här i kommunen. Jag är hund och äger ingen kalender, så mitt fel är det inte att jag har gått i koppel en hel vecka för länge. Husse och matte har varsin kalender och är väldigt fokuserade på både datum och klockslag till vardags, så jag lastar dem till hundra procent. Dem borde ha haft bättre koll.



Matte kom i alla fall på det idag, så nu har jag äntligen fått springa lös på skogspromenaden! Tjohooo! Matte är fin på alla sätt och vis, men särskilt snabb är hon inte. Jag tror det är rätt skönt för henne med att slippa hålla i kopplet. Jag menar, nu kan hon gå där och dra benen efter sig och lunka på i sin alldeles egna snigeltakt och så kan jag köra fullt ös. Hon påstår att min lägsta växel motsvarar lätt jogg för tvåbenta. Jag skulle väl vilja vända på det och säga att min lugna-skogspromenad-takt motsvarar långsam gång medelst släpa-fötterna-efter-sig-takt för oss fyrbenta.

Så här såg det flest bilderna som matte tog av mig ut - suddiga! Ha ha ha ha!



Du, efter en lång koppelsäsong så var det dags att sträcka på benen och upptäcka skogen! Här kan vi inte ta hänsyn till sega mobilkamror inte. Jag ville ju spåra och sniffa runt omkring mig och det var helt okej för matte, fast när jag ville kolla två gropar i marken lite närmre, så sade hon ifrån. Hon trodde att det kunde bo grävling i dem. Precis det kunde jag ha tagit reda på åt henne, om hon inte hade hindrat mig. Så nu får hon gå där och undra! Jag gick så försiiiktigt fram och vädrade, tog det så fint och planerade att likt den ninja-vovve jag är, sakta sänka ner nosen och kollat upp lyan.

Nä, nu ska jag påminna matte om att det är dags för middag! Vov och må gott!
1 Yvonne:

skriven

Tack för inlägg i bloggen. Dom är verkligen jättemysiga alla valparna. Det ser ju härligt ut med skogspromenad. Här i Kårsta känner jag mig lite rädd i skogen det finns en Varg i Riala bara 2 mil härifrån och det vet man ju hur långt Vargar kan vandra. Må så gott Lycka till med Trimmet. Snart kommer en fortsättningskurs. Hej från Yvonne , Chibi Bell Kevin och Trollet

2 Petra Norén:

skriven

Hej på er! Visst är det hemskt med alla frön också, som fastnar i pälsarna. Men jag har kommit på hur blommorna ser ut som "avsöndrar" dessa hemska frön. Så jag försöker dirigera hundarna runt dessa. Men när de springer lösa så är det kört! Nova är värst, hon ska ju vara på de mest omöjliga ställen som finns. Hon som har en päls där ALLT fastnar.

Ha´en bra helg!

Mvh. Petra & Buffligan.

3 Jimmie & Kingeling:

skriven

hehe, här bryr vi oss inte om några koppelregler :P lösa hundar året om" förutom när det är jakt såklart ;) labbarna kommer såfort man säger deras namn, och Kingen hinner ändå inte ikapp några djur (han är ganska klumpig :P)..



ha det bäst!!

Kommentera här: