'Dejjan' 1 år!

Nu var det bra länge sen som vi tassade ner något i bloggen, men vi har haft så mycket att stå i och så har matte, som brukar hjälpa oss med att ladda upp bilder, legat nerbäddad med någon fruktansvärd kennelhosta eller liknande. Matte kallar det influensa tydligen.

Så nu har vi lite att ta igen och då börjar vi med allra viktigaste, nämligen att jag - Daisy - fyllde 1 år den 11 mars.

-Hur firades det och vad fick jag i present? undrar ni nu... Jo, i den här flocken får man rätt konstiga presenter. Ni kanske minns att för att fira att jag fyllde 6 respektive 9 månader så tog husse och matte bort ett mål om dagen för mig. Jamen tack då... Den här gången fick jag en höfläkt i present. Vad ska jag med den till?


Höfläkten går också under benämningen golvfön alt. Carolafläkt...

Så Kompis och jag fick bada och ligga på trimbord och blåsas. Det är ju också en form av firande... NOOOOT! Fast jag är en väldigt snäll tjej, så jag låg så fint och lät matte hållas. (Jag tänker inte erkänna att jag tycker det är rätt skönt att ligga där och bli ompysslad.) Sen åkte jag på klippning också.


Före                                              Efter

Sen fick vi "tårta" också - varsinn Kong med leverpastej i. Mums! Jag körde som vanligt min egna Kong-tömmar-stil...


-Underbart gott!

Kompis har sin stil.


-Slurp, vad smaskens!

Allt var frid och fröjd tills Kompis - enligt min uppfattning - sprätte iväg Kongen åt mitt håll (typ: här, ta det som är kvar) och jag gick dit för att plocka den från henne. Då blev hon sur och fräste ifrån att hon hade "tappat taget" om den och inte alls hade några planer på att ge bort någon leverpastej inte. Så dax att ångra sig, sade jag och försökte ändå ta den och det slutade i att vi "diskuterade" lite. Något som husse och matte inte gillade, utan där åkte man på "tajm ut" - fast det var min dag! *suck*

Jag hade kalas på jobbet (dagis) också! Det var mer i min smak. Matte hade nämligen köpt supersmarriga kex, som jag och övriga fyrbeningar i plutonen mumsade på. Själv satt jag i chefens knä och sjöng "Ja, må jag leva!" för mig själv. Övriga hade för mycket kex i käften för att få fram en ton...


Daisy: ♥.•*¨`*•♫.•´*.¸.•´♥ Jaaaaa, måååå jaaaaaaaag leeeeeeeva! Jaaaaa, måååå jaaaaaaaag leeeeeeeva! Jaaaaa, måååå jaaaaaaaag leeeeeeeva utiiii huuuuundraaade åååååår! ♥.•*¨`*•♫.•´*.¸.•´♥
Övriga: *smask, smask, smask*

I nästa inlägg kommer Kompis att tassa ner några rader om när vi hängde med Isa och Snöa och om när matte hittade korvknoppsbuskar på golfen.

Vov!


1 Petra & hundligan:

skriven

Än en gång Supergrattis Daisy på din stora dag!

Syns ju på kortet efter trimningen hur vuxen du blivit.

Kan ju hålla med om att " höfläkten" som den kallas hos oss kanske inte var så kulmpresent för en vovve.

Men indirekt så går det ju fortare för matte att föna klart dig.



Nu ska din syster Hyacinth trimmas. För hon har fått stå ut med vår höfläkt

2 Petra & hundligan:

skriven

Där for inlägget iväg innan jag var klar ha ha...

Hajjan har fått stå ut med bad och fön tidigare idag.

Nu spatserar hon omkring här hemma som värsta primadonnan....



Kramisar från flocken i Vika

3 Eva H:

skriven

Har du också fyllt år? Grattis1 Grattis!! GRATTIS!!!!

Mysko present dock... Mattar har underliga idéer alltså!

JAG fick nog faktiskt en bättre variant, fast jag höll å andra sidan på att bli av med den... En så'n där hade Jesper knappast knyckt iväg med:)

PUSS!

Assar och resten av flocken.

4 Rudi:

skriven

GRATTIS!!!! Vilken superfin födelsedag du haft! Och gottis och lite gruff över leverpastejen. Höfläkt, ja det var lite mystiskt, tycker jag. Men ibland fattar maninte hur dom tänker, mattarna. Du fyllde år samma dag som min lill-matte så det blir lätt att komma ihåg!

5 Katarina:

skriven

Grattis Daisy! Tycker det var skönt att vår matte fick läsa att det finns fler som åker på time out ibland...

/Nanna

6 Christina:

skriven

Grattis till Daisy! Skulle vara intressant att veta vad du tycker om fönen. Letar till butiken men de finns mycket "skräp" så det gäller att leta med omsorg. Din fön ser fin ut på bild;)

7 Elin:

skriven

Stort grattis i efterskott, tiden går såå fort! =)

8 Sara:

skriven

Grattis Daisy i efterskott! Hjälp vad tiden går fort.



Nämen vilket roligt sammanträffande! Förstår att det var en fruktansvärd sorg att förlora sin Castor och en Cassi till hans minne låter himla fint. Vi är himla glada för namnet men tyvärr har inte vår Cassi förstått att hon heter just det. Istället tror hon att hon heter sötnos, älskling, snuttis, lillan osv ;-)

9 Jenny o Brio:

skriven

GRATTIS i efterskott! Jaaa, det var verkligen konstiga presenter... ;)

Kommentera här: