Pudelpromenad!

Idag var det äntligen dags för en pudelpromenad igen! Vi har missat de senaste två gångerna, så det var verkligen på tiden. Den här gången hängde Flora med också.


Kompis: -Är du redo?
Flora: *sniff, sniff* (i sin egen värld)


Kompis: -Nu drar vi!!!!
Flora: -Va? Drar vi? Vart då? Du vet väl om att din husse och matte inte hänger med...?
Kompis: -Äh, de vet vart vi ska, det är lugnt.

Vi började - som alltid - med en promenad över fältet där vi fyrbenta fick busa och springa av oss.




Ambra, tror jag hon heter. Matte tyckte hon var hur snygg som helst. Men jag då?


-Du, Kompis-matten, är det okej att vi springer före? Jag lovar att hålla koll på er och ni
behöver bara viska mitt namn, som kommer jag. Hedersord!
Förresten, när jag ändå står här... Har du något godis till mig?

Flora och jag var inte de enda icke-pudlarna idag. Det fanns en till stor, svart historia - jätteskojig fyrbening, glömde bara bort att fråga om namnet. Kul hade vi iallafall!




(Tungels Poppyflower - Poppy)


-Tja, skulle bara kolla att ni hängde med...



Det var ganska halt på sina ställen, inte bara för de tvåbenta...



Till slut kom så fikapausen. Alla hussar och mattar plockade fram så mycket gott att det nästan slog lock för nosen.



Fast Flora och jag stod emot frestelsen att söka tappade mackor och dyl. hos de andra. Vi kände att vi var tvungna att stötta min husse lite...


-Kompis: -Oj, han äter skinkmacka...
Flora: -Det där ser lite vanskligt ut, tänk om han tappar... Brukar han det?
K: - Nja, det brukar vara dåligt med tappade mackor.
F: -Fast ändå...
K: -Ja, bäst att stanna här. Han kanske bjuder?!
F: -Ja! Brukar han det?
K: -Om man har tur, men det gäller att inte hoppa upp på honom eller gnälla och så'nt. Då får man ingenting.
F: -Okej, då sitter vi bara fint här och väntar... och håller tassarna...
K: - Men om han tappar, så paxar jag på det!!
F: -Mmmm... (håller tårna i kors)
K & F: -Tappa inte nu! (Jo, tappa...)





Efter fikat tog vi vägen genom skogen tillbaka. Det var supernajs! Dessvärre höll ju sig Flora runt benen på husse och matte hela tiden, så då ville inte jag vara sämre. Fast jag är så nöjd så, trots att jag inte fick chansen på någon 'off-road'-rusning.

Floras och mitt betyg på promenaden blir: 7 av 8 möjliga tassar. Hade vi lyckats få tag på mer gotte, så hade det blivit fullt betyg.
1 Annika:

skriven

Tack, bästa kompis Kompis, för att vi får dela dina tankar och bilder med dig - det är alltid lika roligt att läsa dina snusförnuftiga cockertankar! Pudelpussar från tunglarna!

Kommentera här: