Större kontor

Cheferna har gjort en omstrukturering på jobbet (dagis) och Ebba, Pepsi och jag har fått byta kontor med Isa, Snöa och Diza. Najs! Vårt nygamla rum (har suttit där förut) är lite större och har dessutom två fönster - dubbelnajs!

Jag säger bara det, äntligen har ledningen fått upp ögonen för det flit vi lägger ner på promenaderna och belönat oss med ett hörnrum värdig top management! Ebba och jag har kämpat hårt med att styra upp Pepsi, som var såå ofokuserad när han började hos oss. Nu får vi äntligen skörda frukten av vårt hårda arbete...

Matte: -Kompis...

...och hänga i VIP-loungen så att säga.

Matte: -Kompis!

-Ja? Vad vill du matte? Ser du inte att jag är lite upptagen?

Matte: -Jo, men det finns ju en anledning till varför ni har fått ett av de större rummen.

-Jag vet, för att vi är bäst!

Matte: -Nja... Snarare för att ni ska bli fler.

-Va?! Vad säger du? Vadå fler???

Matte: -Pepsi har ju fått en lillasyster, som heter Elsa och hon ska börja hos er nästa vecka.

-VA?!?! Ska vi få in en BEBIS till oss?! Näää-ääää... Det är inte SANT! Nu kommer ju Ebba och jag få börja om igen och lära upp en ny ostyrig busunge. *suck*

Matte: -Men det ska väl bli roligt men en till labbe i ert lilla gäng? Hon vill säkert leka och busa jättemycket.

-Mmmm... Jätteskoj... Där försvann mina lugna arbetsdagar... *suck* Ebba och jag kommer få jobba övertid för att återställa ordningen i gruppen...

... När har vi ha semester?
1 Eva H:

skriven

Stackars, stackars, STACKARS dig!!!!

Bebisar är såååå hopplösa! (Eller egentligen alldeles för FULLA av hopp...)

PUSS!

Jesper

2 Jimmie och gänget:

skriven

Hahahaha, stackars lilla Kompis ;)

3 Elin:

skriven

haha, inte lätt Kompis =)

4 Simon:

skriven

Trevlig blogg du har, alltid nya och intressanta inlägg.

Kommentera här: