Pudelpromis i pudelsnö...

...eller heter det pudersnö? Nä, det låter ju konstigt... Pudelsnö ska det nog vara.

Min bästis Flora hängde med oss på promenix idag, jätteskoj! Hon tyckte det var liiiite läskigt i början med alla pudelisar, men hon blev snart varm i pälsen och sprang runt och busade hon med. Hon gillade speciellt Doris och vi tre sprang runt, runt och bara röjde i nysnön. Skoj!

Fikat höll lika hög standard som vanligt, massvis med mackor, korv, köttbullar och Frolic överallt - det var bara att se lite lagom svulten och söt ut, sådär som tvåbenta bara inte kan motstå så fick man smaka. Hehehehe - suckers!

Flora, som inte är van vid pudelfika gick ut lite för hårt och då kommer man ju inget vart, så jag fick coacha henne...


-Åh, har du skinkmacka?! Jag får smaka? Jag får smaka? Jag får smakaaa??


Kompis (viskandes): -Psst! Flora! Det där funkar inte, du måste tagga ner lite. Se svulten och svag ut...
Flora: -Va? Lämnar de ifrån sig käket då?
Kompis: Mmm, om du spelar dina kort rätt. Det är viktigt att se söt ut också...



-Hej! Jag är en svulten, stackars frusen foxis, som inte får någon mat där jag bor......

Vad kan jag säga... Vi rockade fett! Fast mest imponerad blev jag av Julia - hon lyckades få tag på en hel macka! Det var en ouppmärksam tvåbent som höll den på avstånd från några andra pudelisar och då smög hon fram och plockade den så fint ur handen! Hehehehe... Hon hävdar bestämt att mackan räcktes fram till henne, hon skulle aaaldrig bara sno mat från någon. Jag håller med. Om en tvåbent håller fram mat i nosnivå på det viset, så är det ett 'varsågod', så är det bara!


Leopardpudeln: -Eh, delar ni med er, eller?
Kompis: -Du måste skoja med mig...





Det finns så många pudelvarianter - har ni sett geopardpudlar förut? Inte jag heller... För att inte tala om tigerpudlar och kopudlar... Märkliga linjer...




Kompis och Flora: -Är ni med? Nu drar vi!


Kompis & Flora: -Se upp, här kommer viiiiii!

Nu längtar jag till nästa promenad, hoppas Flora hänger med fler gånger. Jag gillade att ha henne med.

1 Ira & Mio:

skriven

Hehehe, så vi hamnade med på bild :-) Såg er idag, förrförra gången också..



Jaa det var mkt snö idag o mkt pudelbus, jaa Julia lyckades verkligen sno en bit macka!!! smart tjej!

2 Eva H:

skriven

Har läst Kompis' tips till Flora högt för A...

Han har också en förmåga att tro att man bara kan hoppa upp och ta för sig:) Det FINNS ju smartare sätt som du så klokt påpekar!

Jättemysigt har du tydligen haft!

3 Elin:

skriven

åh vad jag älskar Barbros overaller! Dem är ju sååå fräcka! Mys!



Måste ju säga att Kompis ser sååå söt ut med dem där lockarna på huvudet.

4 Eva H:

skriven

TACK snälla för kommentaren hos oss!!!!!

Tycker också detta med ryggliggande är väldans uppmuntrande:)

Killarna hälsar oh säger att Kompis GÄRNA får pussa hur mycket hon vill på dem!

(De är skitsura för att matte ska vara på mässan och kanske få träffa er...)

5 Annika:

skriven

Åh Kompis, du är verkligen smart som en fullfjädrad pudel!

6 jimmie och kingeling:

skriven

härliga bilder! Bra Kompis att du ger ut råd om hur man tigger på bästa sätt ;)

Kommentera här: