Semester = utflykter

Nu var det väldans länge sen som jag tassade ner något i min blogg. Jag har varit ute på äventyr med husse och matte, så jag har liksom inte haft så mycket tid. Nu kikar solen fram igen efter några bedrövligt blöta dagar, så vi får se hur mycket jag hinner med innan husse och matte rasslar med kopplet och undrar om jag vill hänga med ut på nya äventyr...

Semester är roligt, för då brukar flocken åka ut på lite längre äventyr. I år har vi bland annat varit i Öregrund - mysigt ställe tycker vi alla tre.




-Det är varmt idag! *pust* När ska vi äta glass?




*myser*

En annan dag åkte vi till Gustavsberg för att matte och husse ville titta på porslin. Varför övergår mitt förstånd... Vad är så intressant med porslin? Det går varken att äta eller att leka med. Nä, behållningen med Gustavsberg var för min del Bistro Gustavsberg. Där jobbar en krögare i min smak - han välkomnade vovvar på uteserveringen, var allmänt positiv och trevlig och lagade världens smaskigaste köttbullar! Konstig gurka hade han dock, den var alldeles syrlig. Matte säger att den var suberb, fast jag undrar om den inte är bättre som den är i sig själv...





Husse var extra nöjd med besöket - han kom hem med en liten Lisa Larson-figur, föreställandes petite moi!



På vägen hem stannade vi till på Siggesta Gård och åt glass. Trevligt ställe med massvis med djur - bland annat höns, grisar, hästar, getter och kaniner - som jag tyvärr inte fick leka med. De såg väldigt leksugna ut allihop och jag tror att de hade uppskattat ett besök i hagen av mig, men det fattade inte husse och matte...




Ett ko-nstverk av David Gerstein.


-Ser jag ut som en häst, matte?!


-Får jag glass nu?


*slurp*

Här är några av mina kompisar, som jag inte fick leka med. Matte sade att de var minigrisar. Matte brukar kalla mig för hennes "lilla gris"... Vadå? Ser jag ut sådär?! De har ju ingen päls, väldigt konstiga öron och lite mysko tryne...


Hans                     och                     Greta

Ja, det var lite vad jag har hittat på den senaste tiden! Kika in lite senare, så får ni läsa om mitt besök hos Nisse i Kungsbacka och min släktträff hos mamma Milla i Sunne!!!


1 Ebba & Molly:

skriven

Roligt att du bloggar lite emellanåt, så roligt att höra vad du haft för dig!! :) Kram

2 ziggy:

skriven

Hej Kompis!

Det där med porslin förstår jag mig inte heller på men kossan var fin!

Hälsningar Ziggy

3 Eva H:

skriven

Vi är verkligen nöjda du syns igen!

Vi skrev t.o.m. i vår blogg höromdagen att vi trivs så bra med att se dig också (lite väl många "engelsmän" matte läser om annars...)

4 Bertil och Linda:

skriven

jättefina bilder, kul att läsa!



kram

Kommentera här: