Lycklig!

Voff, voff, voff på er allihopa! Idag är jag så lycklig - husse, matte och jag har varit på pudelpromenad! Tjoho!



Jag förstod att något var på gång när husse packade ner vatten och så'nt i ryggsäcken, den som han bara tar fram när vi ska ut på äventyr. När vi så svängde in på parkeringen vid Rösjön och jag hörde några pudlar som vovvade så blev jag toklycklig och började vovva och yla av glädje.


-Kom igen, vad väntar ni på? Nu drar vi!


-Duu, husse? Brukar inte jag få gå lös på pudelpromisarna?

Det var så många två- och fyrbenta där idag. Jag försökte räkna dem, men jag har bara fyra tassar så jag tappade ganska snabbt räkningen. Vi fick gå kopplade förbi badplatsen, men när vi kom ut till fältet så släpptes vi fria. Äntligen!


-Tjejer! Killar! Nu drar vi! Är ni med?


-Japp, vi är med!

Vi sprang allt vad vi kunde över fältet och kände friheten i pälsen. Det är ju så härligt! Fast det har gått en tid sedan jag gick ur mitt löp, så hade jag flera beundrare efter mig. Ibland blev dem lite väl närgångna och då fick jag fräsa ifrån på skarpen. -Lägg av med det där! En gång till och du får en stämpel i snoken av mig! Chippen, en svart dvärgpudel, kunde bara inte låta mig vara. Han sprang som klistrad vid min sida och nafsade mig lite i örat. - Duu, kexet... Ska vi smita ifrån dem andra? Möt mig bakom eken därborta... Oj, oj, oj - det är inte lätt att vara så snygg som jag är, det ska ni veta.


-Tjena tjejen! Du verkar intressant...

När vi hade gått ett tag, så stannade vi och fikade. Det här gänget är förstklassigt - nästan alla har skinkmackor och korvbitar med sig. De här fikapauserna gör dessa promenader extra roliga. De andra vovvarna är inte alls lika intresserade av mat som jag. Det var bara att springa från det ena sällskapet till det andra och se så söt ut som man kunde. En och annan mumsbit fick man ju. He he he he. Husse och matte himlade med ögonen och försökte få mig att sluta tigga. Vad nu tigga är för något? Jag försöker bara vara på rätt plats, vid rätt tillfälle...


-Finns det mat där?


-Vad gör ni? Ska vi busa?


-Matte kallar, bäst att skynda sig...

På vägen tillbaka så gick vi förbi en jääääättestooooor stenbumling. Nu gällde det att visa vad duktig man är på att klättra!


-Matte? Husse? Ser ni?


*sniff, sniff* -Kexet, vad gott du luktar!











*gääääsp*

Matte sade att vi var ute i nästan två timmar (vad nu det betyder?) och efter att ha sprungit runt och nosat, busat, lekt och tackat nej till friare så var jag ganska duktigt trött. Skönt att få komma hem och krypa ner i "korgen" och ta sig en rejäl lur...


-Zzzzzzzzzz..... *snark*

Jag önskar det var pudelpromenad varje helg. *suck* Längtar redan till nästa gång.

Tillägg: Matte har tagit reda på hur många vovvar vi egentligen var på promenaden. Hon säger att det var 44 pudlar, 1 strävhårig dvärgtax och så jag! Det kallar jag flock!
1 Nettan:

skriven

Jobbigt att vara poppis hos killarna ;-) Låter som en skön prommis i alla fall.



Var från början vanliga chokladmuffins, men kakaon var slut så jag minskade på sockret och körde med O'boj i stället... hur gott som helst!



Staffan är i Timrå hela veckan om du vill komma och yla någon dag. Nikki och jag kör på lördag kväll också;-)



Kram!

2 Jimmie och Kingeling:

skriven

va roligt med så många kompisar att gå med på promenad :D



Kingen hälsar att han är singel ;)



ha det bäst! kramar*

3 Patricia & Duke:

skriven

Så härligt det såg ut! O va många ni var :D!

/ patricia & duke

4 marie och spencer:

skriven

Wow vilket gäng! tillomed en tax, vad fint :)

Men du, det ser riktigt roligt ut!



sv. katten hade mage att äta upp spencers middag sen dessutom! :(

5 Patricia & Duke:

skriven

Ja absolut, han älskade det :D! Äntligen någon som vill leka med honom. Dom flesta hundar tycker att han är lite jobbig, lite för på. Men den bruna hunden var ÄNNU värre xD han mötte sin "överman" och blev lite paff ett tag :D men sedan lekte dom jätte fint alla tre.

6 Molly:

skriven

Hej fin blogg! Titta gärna in på min blogg där jag skriver om mitt intressanta hundliv.



Molly

7 Linda & Deamon:

skriven

Gud vad kul att gå jätte många så där :)

Kommentera här: