Familjeträff ❤

Lördagen var väldigt mycket amris - så som det ska vara tycker vi.
 
Först åkte vi till Jesper och Assars matte och lämnade en bloggmaskin. Hennes var visst trasig och vi står ju inte ut med att inte få läsa om vad våra polare på andra sidan stan gör om dagarna. Dessvärre var den vi hade över en lite äldre bloggmaskin, så den måste uppdateras och uppgraderas innan den fungerar för allt bloggeri hon vill göra och sån't krånligt löser inte tvåbeningarna i en tassvändning direkt. Tyvärr hade vår matte huvudet under armen och hon glömde att fotografera! Gah! Så ni får helt enkelt tro på vårt ord att vi var där! Jesper är ju en äldre herre, så han var inte så jätteintresserad av att hälsa. Han sade bara 'Hej!' lite kort och lät lillebrorsan ta hand om besöket. Assar däremot var ju värsta charmtrollet och svansade runt och visade oss sitt hem och ALLA sina leksaker. Simon och Petrus - siameserna - var däremot inte ett dugg intresserade av att varken hälsa eller leka. De höll sig på sin kant heeeela besöket. Vi som kunde haft så skoj...
 
Efter det fortsatte vi vidare hem till min (Daisy) familj i Stora Vika! Lyckan var ju total när g.matten stod och tog emot. Jag fick så mycket spring i benen, så ni anar inte! Trots att det var supervarmt och jag är svart... Det var så skoj att få träffa mina syskon Charlie och Hajjan, mormor Zita och morbror Isac. Vi sprang tills vi nästan fick värmeslag! Syrran Sonia tittade också förbi, men hon hade ingen lust att hälsa direkt. Fick ju värsta utskällningen, både jag och Kompis. Då blev jag lite lack på henne och vi började bägge med en massa "Din mamma är"-förolämpningar fram och tillbaka genom staketet, men så kom vi på att vi har ju samma mamma, så det var ju bara att lägga ner... Äh, trist asså...
 
Här kommer lite bilder - matten kom ihåg kameran när vi vär där i alla fall... 
 
Daisy: -Chaaarlie, vad jag har saaaknat dig!
Kompis: -Ja, superskoj att se dig och grattis till den fina utnämningen!
Charlie: -Hej syrran, hej kusinen! Nu är jag champion, men det går bra att kalla mig Charlie.
 
Charlie: -Vi springer lite, va?
 
Daisy: -Du har inte en chans mot mig! Jag rör mig snabbare än blixten!
Charlie: -Det är fuuuusk, du springer ju i shorts och linne juuuu!
 
-Nu får någon annan underhålla Dejjan... Ha ha ha! 
 
-Vad skönt att bara sitta här och svalka sig... Najs...
 
Zita: -Ungdomar, ni tar det väl lite lugnt i värmen?
Hajjan och Charlie: -Det är luuungt mormor, vi vet vad vi gör!
 
Alla tre: -Jäklar, vad varmt det är! Vi svimmar snart!
 
 
Daisy: -Äh, nu kör vi igen!
Charlie: -Okej! 
 
Daisy: -Nej, det går inte, vi får lägga ner springandet.
Charlie: -Klenis! Jag hade kunnat springa hur länge som helst...
Hajjan: -Jösses vad ni är fåniga. Det finns världens mest intressanta leksak att undersöka här och ni springer runt som skållade råttor. 
 
Kompis: -Det kanske finns vatten här?
Daisy: -JA! VATTEN! 
 
Kompis: -Asså, hallå Vika-matten! Ska Daisy få dricka ALLT, eller?
Daisy: *klunk, klunk, klunk, klunk*
Charlie: -Ja, schysst syrra man har. Tur att hon har flyttat...
 
Sonia: -Hallå?! Vad gör ni?
 
❦ Resten av hälsandet drar vi ett streck över... ❦
 
Kompis blev - som vanligt - alldeles knäsvag är Isac slog på charmen. Fast vem blir inte det egentligen?
 
Isac: -Tjena kexet! Här sitter du och smular...
Kompis: -Tihi!
 
Daisy: -Morbror, du är så snygg och du är alltid så cool! Kan inte du lära mig det?
Isac: -Absolut, jag ska lära dig aaallt jag kan!
 
Vi lämnar er med en bild som liksom summerar upp dagen väldigt bra. Morbror Isac som visar hur man bäst njuter av gräset en varm sommardag.
 
-Livet leker! 
 
Voff och må gott!
 
 
1 Vika gänget:

skriven

Åååå vad det var roligt att ni kom och hälsade på!
Alla tyckte det var så skojigt att det hände lite nytt. Roligt att hundarna går så bra ihop (om man nu bortser Nova - Kompis) Men vad göra med två alfa-tikar :) Det funkar ju bra på golfen så vi får ses där allihopa när två-beningarna ger sig därifrån. Men med det här ljuvliga sommarvädret så lär det dröja :)
Nu hoppas vi det inte dröjer lika länge tills vi ses igen :(
D husse ville ju gå trimkurs, matten här kanske kan ge en lite kurs under hösten om han håller tillgodo med en glad amatör :)

Bamsekramar från Vika flocken!

2 Eva H:

skriven

Lugn Daisy! Vi ska nog kunna bevisa att du talar sanning!
Bara jag klurar ut lite saker så finns ju bilder i MIN kamera på när ni var här. Och det vill både Assar och Jesper och jag allt skryta om så fort vi kan;)
(Siam-teamet? Tror inte jag vill påminna dem alltför mycket....)
Trimkurs?? I det skulle denna matten behöva uppgraderas....
I övrigt håller jag med Kompis om den där grabben:D

3 Katarina, Nanna och Leia:

skriven

Vilka härliga amrisbilder!!!

Kommentera här: