Snöiga söndag

Idag har vi "lajjat" i skogen tillsammans med Flora. Solen sken och värmde, så det var en supernajs dag att vara ute.


Kompis: -Du, matte, vad väntar vi på...?
Flora: -Eh, nu lossnade mitt täcke. Mäh, vad struligt det blev...
Daisy: -Haha!

Innan vi skulle ut ville matte ha ett uppställningsfoto på oss. Åååååh, varför måste hon hålla på så där?!?!


Alla tre: -Så! Får vi springa in i skogen nu?

Nej, det fick vi ju inte - Daisy syntes ju inte mot husses svarta brallor. Määääh!

Jag protesterade - givetvis - mot att tvingas stå där medan matte försökte få den där dumma 'ajfånen' att ta nå'n bra bild, inte för att matte skyndade sig för det...


-Men ååååååh, sluuuuuta 'råååååå!



Flora: -Bra så här?
Daisy: -Puss på dig, syrran!
Kompis: -Uäh, om jag ville bli plaskblöt i fejjan, så skulle jag doppa huvudet i vattenskålen hemma...

Någonstans här gav matte upp och släppte iväg oss.

Det gick inte att fota oss, sade matte, för vi sprang som skållade råttor, alldeles för snabba för att mobilkameran skulle hinna med. Kul hade vi i alla fall!


Daisy: -Tjoho, nu draaar vi!
Kompis: -Japp!
Flora: -Vänta på mig!!


Kompis: -Dra ni, jag måste bara nosa lite här först.


Flora och Daisy: -Wohoo!


-Jag är snabbast i hela världen!


-Tsss, så löjligt. Jag kanske inte vill springa fort då'rå...


-Jag älskar all den här isglassen, som ligger på marken!


-Here I come! *sprutar snö*


Kompis: -Min pinne, miiiin piiiinne!
Flora: -Det ska vi allt bli två om!


Alla tre: -Kasta då'rå!


Flora: -Jag är en skuttkanin!
Kompis: -Du är ju knäpp, ju!

Bortsett från att Flora försökte sno mina pinnar och vägrade att släppa dem - fast jag redan hade dem i käften - så var det en riktigt, riktigt najs dag ute.

Nu har vi inte bara "lajjat" - vi har faktiskt försvarat hemmet:


Kompis: -Vem där och vad vill ni?
Daisy: -Ja, precis: Vem där och vad vill ni, va?

1 Christina:

skriven

Det verkar som om ni har haft en riktigt rolig dag i skogen.

2 Petra & Hundligan i Vika:

skriven

Ååå ni verkar ha haft en toppen dag. Vi lånade er golf igår em, det var också toppen. Vi visade mormor Zita den och hon sa att hon gärna följer med flera gånger. Vi såg några stackars hundar som satt fast framför en släde. Varför det när man kan springa fritt och jaga bollar. Isac hälsar till Kompis att han tog nästan alla bollar. Trots att husse kastade dom så högt att vi fick spåra upp dom hela tiden. Jag ledsnade på husse som aldrig kunde hålla reda på bollen och överlät letandet till Isac. Hyacinth letade efter harpluttar och Zita bara njöt. Själv började jag intressera mig för tvåbentar som sprang fram med pinnar på fötterna, det såg intressant ut. Men matte förbjöd mig att titta närmare på det hela. Hm.. det får bli nästa gång. Ha´en bra vecka syster yster och Kompis!

Vovkram från brorsan Charlie m. familj.

3 Elin:

skriven

Va söt Daisy är som pussar syrran!

4 Katarina:

skriven

Det är nog ingen som vågar bryta sig in hos er!

-Så kul ni har haft det med Flora - är hon en gårdshund?

5 Anna, Kompis & Daisy:

skriven

Flora är en foxterrier. :)

6 Eva H:

skriven

Där är ju en Bolt-utmanerska till! (Kolla Cockerperlor:D)

Och du Kompis... Säger bara "RESPEKT!" för den suramris-minen!

PUSS!

Ge Flora en också.

Kommentera här: