Daisys sportfrilla

Tja ba! Daisy vid tangentbordet ikväll... Tänkte bara dela med mig av några bilder på mig. Kompis får aaaalldeles för mycket utrymme i bloggen, så nu passar jag på när hon ligger utslagen i soffan och snarkar. Hehehe...

För lite mer än en vecka sen var hela flocken och hälsade på hos mina syskon med flock. G.matte skulle hjälpa matte att klippa mig, då jag påstods se ut som en julgris (enligt matte och husse, fnys). Jag har tydligen fått dubbel uppsättning av päls och matte blev inte riktigt klok på den när hon försökte klippa ner mig före jul.

Man kan säga att jag fick en spa-söndag i Stora Vika med bad, fön, tovutredning, klippning och kloklippning. Najs! Snygg blev jag också!

Dessvärre är min syrra och brorsa så'na egon och störde mig när jag skulle ställa upp mig för en bild och belönas med lite godis för mitt goda arbete. Men näää, då ska dem komma och störa! Ja, vi är ju inte direkt lika varandra, mina syskon och jag. Jag är ju inte aaaalls så'n... Jag skulle ju aldrig göra så mot Kompis. (Varför tittar matte så konstigt på mig??)


Hyacinth och Charlie: -Godis, det vill vi också ha!
Daisy: -Meh, ni är i vääägen! Flyyyytta på er!


-Så där, nu blev jag av med dem. Ska jag sätta mig och se sådär jättesöt ut?


-Jag behöver gos... och godis... Snälla... Magen kurrar lite...

Visst blev jag snygg?!

1 Eva H:

skriven

Superduperjättesnyggast!!!

Om du inte fick både gos och godis på den minen... Då är dina tjänare ena väldigt, VÄLDIGT mysko typer!

PUSS!

Jesper o Assar

2 Buff & Black/Tan ligan:

skriven

Du blev sååå fin och vad trevligt det var att du hälsade på med din trevliga flock. Det får ni gärna göra flera gånger. Idag har din syster snyggats till och din mormor fick sin vinter overall med posten idag.

Kram fr oss alla i Vika

3 Christina:

skriven

Det är klart att även Daisy ska ha uppmärksamhet!

4 Eva H:

skriven

SV

Tyvärr försiggår den cockerpromenaden i Skåne... Kör du?:)

Jag tänker skriva någon av de närmaste dagarna om det med bollen o båda killarna. För jag tycker att det är symptomatiskt att ni nu är TRE som har 2 tikar var som kommenterat att det inte skulle gå hos er. Jag har i alla år och från många olika håll, hört om det att tikar kan ha svårare med sådant. Själv har jag närmast aldrig haft tjafs om saker, trots att jag alltid, förutom med första, haft två eller tre killar ihop:)

5 Ebba:

skriven

Oj, oj Kompis! Hon är farlig! De där ögonen kan få till sig mycket, håll koll på henne! ;) Kram

Kommentera här: