Rätt svar är...

Jag måste säga att jag är imponerad av era svar på gårdagens bildgåta. Har ni fått hjälp av era fyrbenta där hemma kanske? Ni var rätt nära allihop, men det var en tjej som träffade helt rätt och det är Ebba och hennes Molly! Bra där!

Det jag ville säga till matte var att vi väl kunde strunta i jobb och dagis och gå ut på en runda vovvegolf istället. Matte fattade, men sade att det allt fick bli både jobb och dagis ändå. Lite tråkig inställning, tycker jag. Man får inte vara så fyrkantig här i livet, om solen skiner och golfbanan lockar så tycker jag nog allt man kan strunta i en eller två arbetsdagar... Men när vi kom hem igen på eftermiddagen så överraskade matte med en timmes golfrunda istället för den vanliga promenaden! Tjohoo!!

Bra, då vet jag hur jag ska göra nästa gång jag vill ut och spela en runda. Nu ska jag bara komma på hur man får husse eller matte att ta ut ett paket leverpastej till mig när jag är lite sugen på ett kvällsmål... Har någon något bra tips?


-Nu pustar vi lite matte, jag har sprungit som en galningen efter den här bollen. Vi måste njuta lite också.
1 Eva H:

skriven

A har en idé... Eller en plaaan, som han säger efter välkänt mönster:)

När han vill ha rent vatten i skålen (dvs i princip varje gång han går dit...) sätter han sig en bit ifrån och gnäller och småskäller o för allmänt oväsen. Han hälsar du ska testa det för pastejen! Och gärna rapportera hur det går...

Kommentera här: