Jo, så ska det vara!

Nu har jag definitivt bestämt mig! Jag vill ha vad husse och matte kallar för "helg" hela tiden! Varför ska vi jobba när vi kan vara hemma och ha det mysigt hela tiden?

I fredags kom Isa och Snöa med hem efter jobbet. Stackars matte, vi gjorde det nog inte så lätt för henne när hon hämtade oss... Alltså, tre helg-ystra vovvar, tre fällar som skulle hem och tvättas och en påse med tjejernas middag på en matte. Ni fattar va... Men vi kunde inte hjälpa det - vi var ju bara tvungna att hoppa jämfota av lycka över att det var fredag.

Men hem kom vi och matte - som kan vara rätt smart ibland - tyckte vi kunde rusa av oss ute på tomten innan vi fick komma med in. Gissa om vi rusade! Matte sade att vi såg ut som Duracellkaniner alla tre när vi sprang fram och tillbaka, fram och tillbaka och bara njöt. Isa hängde med ett tag, sen övergick hon till sin favvosyssla, nämligen ålning medelst hasning på rygg i snön. Hon är nog en sextondel isbjörn tror jag...


♥.•*¨`*•♫.•´*.¸.•´♥ -Snööö, snööö, meeera snööö... ♥.•*¨`*•♫.•´*.¸.•´♥

Inomhus blev det mer bus - vi hittade för ovanlighetens skull varsin leksak att busa med. Blir ju faktiskt lugnast så... Efter långpromenad och middag så fick vi smaka köttfärs! Såååå gott! Sen kom Isa och Snöas flock och hämtade dem och så fick jag ha husse och matte för mig själv och fredagsmysa.

Lördag och söndag har vi bara "helgat" oss, dvs tagit långa, sköna sovmornar, promenerat i skogen plus att husse och jag har åkt skidor. Gissa om jag var trött på söndagen, men skönt trött. Ni vet, så där lagom mör i kroppen och alldeles lugn i själen. Precis som det ska vara...


-Gå ni, jag måste bara kika lite här borta. Jag springer ikapp er...


-I can fly!!


-Skönt att ta igen sig lite efter promenaden, eller joggingrundan, som det blev för min del.

Söndag kväll:


-Du och jag, Bosse... Du och jag... Zzzzzz Zzzzzz Zzzzz....

1 Eva H:

skriven

Vi undrar om du kanske inte skulle bli lite trött på att ha helg jämt?

Vår matte är ju hemma väldans mycket... Ibland är det skönt att vara lite ifred för henne också:)

Fast hon försvinner ju till de där småpryttlarna varenda dag förstås... Vore ju bättre om hon inte gick ut för att komma hem och lukta ANNAN hund!

Om ni tjejer vill ha lite sällskap för fredagsmys....?

Jesper och Assar

2 Ebba & Molly:

skriven

Vilka härliga bilder! Helg året runt vore lovely! :-)

Kram

3 Lelle:

skriven

Mör i kroppen men lugn i själen.... Det låter alldeles, alldeles underbart! Vilken finfin flock du har som tar hand om dig så bra!

Kommentera här: