Nyårspromenad med tjocka släkten - REVIDERAD

❦ Det här inlägget har fått två nya bilder (tack Petra!)
och bilderna har kompletterats med bildtext. ❦

Idag tar jag - Daisy - över bloggandet, för idag har släkten från Stora Vika varit och hälsat på MIG! Ja, det hälsade väl liiite på husse, matte och storasyster också, men det var mest för MIN skull de kom. (Varför tittar matte så konstigt på mig...?)

Jag fick visa dem resten av vår tomt, den som ligger nedanför backen och kallas för "golfen". Syrran och brorsan trodde inte sina ögon och testade direkt att se om de kunde springa sig trötta. Det kunde de ju inte... Husse och matte hade tagit med sig en tennisboll till Kompis, men det visade sig att morbror Isac och Kompis hade mer än färgen gemensamt - bägge är lika bolltokiga.


Daisy: -Nu kommer jag och tar dig, big sis!
Kompis: -Hum-di-dum-di-dam... *lycklig ovetandes om 'Svarta Faran' som närmar sig*


Kompis & Daisy: -Den är min!!


Charlie: -Härligt tomt du och syrran har! Här kan jag springa huuuur långt som helst!
Kompis: -Hajh liiije svåjt att pjata me' boll i munnenj...


Hyacinth: -Ska vi leka tafatt och se hur fort och långt vi kan springa?
Isac: -Okej! Ta mig då, om du kan!


Kompis: -Min boll! Jag är sååå lycklig!!


Isac: -Ni kan inteeee taaaa miiiiig!
Daisy och Charlie: -Kan vi visst det!!


-Det här är den bästaste dagen på hela jullovet!


Isac och Hyacinth: -Whohoo, livet leker!


-Bollen! Var är bollen? Kasta den då, husse!!


Kompis och Daisy: -Den tar jag!

Vi hade jätteskoj! Ända tills brorsan fick för sig att han var Jesus eller nå't och bestämde sig för att korsa vattenhindret över den tunna isen, istället för att använda bron. Det gick först riktigt bra, men sen så plaskade ena tassen igenom. Han blev så paff, sade han sen, att han stannade upp och då brast isen under honom. Plums, sade det. Då blev det fart på de tvåbenta. De sprang som galningar och vi efter. Kompis insåg att det var "skarpt läge", som hon kallar det, och släppte bollen. Då kanske ni fattar läget - Kompis släpper ju inte ens en boll för att voffa i vanliga fall!

Husse var först fram och han klev - med fara för sitt liv, lovar! - rakt ner i vattnet och fiskade upp Charlie, som modigt hängde med framtassarna på iskanten. Då blev alla glada igen! Charlie och husse var blöta, men det gjorde absolut inget, det var skönt med ett nyårsbad sade Charlie och husse är en riktig alfa och sade att han var blöt, men inte kall. Det är min husse det, en riktigt hjälte! ♥


Kompis: -Haha, vilken tok! Bada nu i december!?
Charlie: -Kan nå'n förklara varför min päls klingar när jag springer...?
Isac: -Men grabben, du har ju is i pälsen nu.

Efter det så blev det fika, gos, vila och lite bus innan släkten åkte hem igen. Kompis slocknade på mattan och jag hittade en bit bark i vedkorgen att tugga på.

Nu ska syrran och jag se hungriga ut, så kanske vi får smaka lite Wallenbergare...

Gott Nytt År!!!


önskar Daisy tillsammans med Kompis, husse och matte

1 Buff & Black/Tan ligan:

skriven

TACK för en supertrevlig dag!

Charlie tycker sådär om bomberna utanför och skulle helst vilja ut och skälla på eländet. Men han får nöja sig med att ligga på mattes fötter. Hmm undrar hur mycket pengar som har smällts upp ikväll. Det borde bara finnas vackra raketer som inte låter...

Vilka fina foton du tog. Jag lånar nga till min blogg. Jag skickar de bilder som blev bra av dom jag tog.

Din husse är en riktig Hjälte!

Vi hoppas vi ses snart igen för ni har en jättefina natur runt där ni bor.

Kram från oss i Stora Vika.

2 Elin:

skriven

God fortsättning!!!

3 Eva H:

skriven

Vilken tur att din modiga husse var med! Kände brorsan sig lite klantig se'n? Men hur skulle han kunnat veta att så'n där is inte går att gå på alltid. Stackars han som blev blöt!

4 Ebba:

skriven

Gott nytt år på våra favvobloggare! :)

Kommentera här: