Systrarna bus tillsammans på dagis

Tja ba, Daisy här!

Den här veckan har det hänt grejer - jag har börjat på dagis! Mina storasyster går där med, fast hon kallar det för att hon går till "jobbet" och hon säger att hon har ett "schysst hörnrum med fönster" som kontor.


Kompis: -Ånej, ska dem fota nu igen... Kan vi inte bara promenera??
Daisy: -Vadå? Ska de ta kort, nu gäller det att sitta rak i ryggen, dra in magen och sträcka ut nosen. Blir det bra så här?

Eftersom jag är lite för liten, så får jag inte hänga med på den långa förmiddagspromenaden ännu, utan jag får en kort rastning och sen får jag vila på "kontoret". Men Malin, en av avdelningscheferna, ville prova och se om jag kunde följa med på den kortare turen på eftermiddagen och jag var tydligen jätteduktig. Det tycker jag ju själv, om ni frågar mig, men man vet ju aldrig om en tvåbening har samma uppfattning. (Jag tycker exempelvis att jag är jätteduktig som hittar alla ihopskrynklade strumpor var husse än försöker gömma dem, men det får man ju ingen cred för alls...)

Sen tyckte dem att jag var duktig som vågade kissa på promenaden tillsammans med alla vovvar, men äsch, det var väl inget läskigt heller! Jag gick bredvid Kompis hela tiden och hon liksom äger när hon är ute, håller svansen högt i en fin båge och talar om att det är hon som bestämmer, så jag känner mig trygg. Själv gick jag tydligen och viftade så glatt på svansen, så att hela rumpan viftade den med...

Vi är inte där så långa dagar eftersom matte inte har så långa dagar på sitt jobb heller, så på eftermiddagen är vi hemma med henne och "lever rövare", vad det nu är för nå't. Jag trodde att vi mest lekte lite fint tillsammans och att jag ibland gräver fina gropar i gräsmattan eller letar efter gömda strumpor. Men om det är så'nt som rövare sysselsätter sig med om dagarna, så stämmer det förstås...

Nä, nu är det snart dags för kvällsmålet och sen ska jag nog sova lite... God natt och vov!

1 Petra Noren:

skriven

Hej! G.matte blir sååå stolt!! Vilka snyggingar ni är. Men som sagt, Kompis ser inte så road ut över att behöva ta en fotopaus. Daisy är en riktig liten linslus som vet huran poserar.

Fortsatt trevlig vecka!

Kram G.matte m flock

2 Eva H:

skriven

Ja... Din syrra har verkligen en förmåga att se smått uttråkad ut:)

Du däremot sitter ju jättefint!

Och du - matten o hussen ska väl bara vara glada och tacksamma om du letar upp o fångar in strumpor som tänker rymma??? Mysko typer annars alltså!

Keep up the good work!

PUSS!

3 Ebba & Molly:

skriven

Daisy du är helt otrolig! Wow, asså! Vad ska vi säga? Go GIRL! :D

4 Katarina:

skriven

Vilken lyx - dagis på förmiddagarna och hemma med matten på eftermiddagarna!

Kram på er!

5 Elin:

skriven

Alla hundar ser så sjukt duktiga ut!

6 jimmie och gänget:

skriven

Nu är vi tillbaka ;)

Åhh så söt din lillasyster är Kompis. Men Kingen hälsar att du fortfarande är nr 1 för han ;)



KRAM

7 Petra & Co:

skriven

GRATTIS DAISY på din 6-månadersdag!!!

Kram från "tjocka släkten" i Stora Vika

Kommentera här: