Pudelpromis!

Jag är så glad, idag har flocken varit på pudelpromenad! Det var alldeles för länge sen, men nu tycker jag att vi är på banan igen. Äntligen! Vi var hur många som helst på promenaden. Jag försökte räkna svansar, men tappade bort mig hela tiden. Kanske för att husse lockade mig att springa efter pinnar... Fikat var förstklassigt, som brukligt och då pratar jag inte om husses och mattes fika utan om de olika pudelflockarnas fika - de har alltid köttbullar, korv, salami och annat gott med sig. Varför, åh varför, kan inte min husse och matte ha med sig det??? Rhonda och Loves husse och matte hade minsann med sig en ostmacka som var till dem, hur lyxigt är inte det?!?! Matte hade kameran med sig och fotade som värsta vovverazzin. Enjoy!



Vi träffade en amris på promenaden! Han hette Charlie och vi har faktiskt setts en gång innan.



Fast jag jagade hellre pinnar - sorry Charlie!





Pudlarna lade i överväxeln och for fram som oljade blixtar!


-Se upp i baaaacken - fyra hål i naaaacken!

Alla fyrbenta som vi träffade på under promenaden blev utfrågade och ordenligt synade i sömmarna...


-Vem är du? x 4

Vid fikat lade jag mig till med min allra hungrigaste blick. Det funkade väl sisådär...


-Finns det någon smula, som en stackars eländigt hungrig amris kan få suga på...? *snyft, snyft*

Träffade en ny lekkamrat också - Poppys 5 månader gamla son Shamrock. Han var skoj, fast han var en valp...







Fast roligast var ändå att busa med Nike idag. Vi sprang som skållade råttor fram och tillbaka, fram och tillbaka över ängen.


-Wohoo! Hänger du med då?!


-Här kommer vi!


Kompis: -Du är en riktig kompis, ju!
Nike: -Du är skitrolig, fast du inte är pudel.

Ja, jag hade toppenskoj! Jag önskar att det vore pudelpromenad varje söndag!