Nybadad

Igår kväll så tyckte matte att jag behövde bada och jag höll med. Löddret från schampot blev alldeles mörkgrått, nästan svart... och då badade jag på dagis för 1,5 vecka sen... Matte undrar om jag hade rullat mig i ett grustag och vad kan jag säga? I princip så har jag väl det...

Vad använder ni för produkter när ni badar? Jag brukar variera lite och har kört K9s fantastiska produkter ett tag, men nu kör vi lite Esprees 'Plum Perfect'. Min päls blev alldeles mjuk, lättkammad, fluffig och väldoftande. Man blir ju väldigt populär i tv-soffan på kvällen när man är sådär nybadad och superfräsch, mycket gos blir det... *myser*

1 Ira & Mio:

skriven

Vi kör på K9 eller TIGI, varierar lite... på lndet har jag lite kvar av exprees ..ja vad det nu hette ,, schampoot är blåfärgad gele liknande...

2 Petra Norén:

skriven

Jag använder Parmas grovrengörande schampo för att bla. få bort balsamrester. Detta gör jag 1 gång/månad ungefär. Annars köper jag från City Pet i Farsta. Deras Laser Line serie med Lasolinschampo och ett balsam som heter Drape.

Men huvudsaken är att man trivs med produkterna. De jag använder är väldigt dryga och ska blandas ut med vatten.

Ha´en fortsatt trevlig helg!

Kram Petra & Buffligan.

3 Lea:

skriven

Nybadad vovve, det finns inget bättre ju! :o)

När Leo är nybadad luktar han vanilj... mumma!



Ps. Tack för grattiset! :o)



Hade gott!

hälsar Leo & Lea

4 jimmie och kingeling:

skriven

har använt mest k9, men tänkte testa nåt nytt :P



Du har en award att hämta på min blogg :)!

5 Elin:

skriven

Espree och K9 här med =)

6 Cissi:

skriven

det är så otroligt skönt med min shitbull som aldrig behöver bada typ. ;) förr var det ett par gånger om året, men nu är det nog nästan ett år sedan sist. han simmar iofs på hundsim, så han blir väl någorlunda ren i bassängen.



fast jag ska väl inte förneka att det hade varit roligt med en pälshund som man kan trimma och föna och borsta och bada. någon gång då och då iaf. :)

7 Ebba & Molly:

skriven

Vi använder också Espree shampo! Du har en adward att hämta på min blogg :)

8 Becca & Olga:

skriven

Vi kör med esperee, hexocil, plush puppy coat rescue och för tilfället k9 balsman. Det blir ca 3 shampooneringar o två "balsameringar".

älskar Esperees produker med blev inte så förtjust i K9, tyckte det var för rinnigt och för mkt vatten i....

Kommentera här: