Ny leksak!



Eftersom tomten "dog" i lördags (tack snälla Snöa, har velat bli av med den ett bra tag nu), så fanns det plats för en ny leksak i min korg. Jippi! Jag fick en jätterolig pryl gjord av fleece, som flaxar och piper. Mycket roligare än en gammal näslös tomte...

Matte: -Du Kompis...?
Kompis: -Ja?
Matte: -Och varför var den näslös då...?
Kompis: *harkel, mummel*
Matte: -Vad sade du...?
Kompis: -För att den tappade näsan.
Matte: -Tappade? Verkligen?...?
Kompis: -Ja, eller kanske inte tappade direkt... Den kanske fick liiite hjälp på traven...
Matte: -Mmm, just det. Du BET av näsan på tomten typ 2 dagar före julafton 2008.
Kompis: -Ja?! Vadårå? Den stod ju liksom ut och såg så där gnagig ut. Det var väl inte mitt fel!?
Matte: -Nej, inte alls. Det var tomtens fel...
Kompis:-Just det!
Matte: *ler*
1 jimmie och kingeling:

skriven

ser ut som en rolig leksak :P och det bästa är väll att den inte har en avbitbar näsa ;)



ha det bäst

2 Lea:

skriven

Hehe, tur att tomten var utbytbar! :o)

3 Ebba & Molly:

skriven

Så klart jag tittar in här, älskar ditt sätt att skriva ;)

4 Ira & Mio:

skriven

Håller med, SJUKT MKT fästingar, sett mer på två veckor än vad jag brukar göra på en hel säsong typ maj-okt! helt sjukt!! och säsongen har ju bara precis börjat!



Jag går också nybörjar kursen i agility nu (började liksom om då det är utomhus) och vi har testat alla hinder trots bara två kurstillfälle.. på hundens hus fick vi knappt göra ngt utan bara allt omigenoch omigen på 4 tillfällen, så det e stor skillnad.. glad vi tog den här kursen oxå!

var går ni eran? vi går för Norrtälje lokala kennelklubb, tänkte först börja för pudelklubben i gubbängen men deras tider passade inte med mina arbetstider, synd så det blev norrtälje.. men pendlar gärna för det här är ett bra kurs! :)

Kommentera här: