Pulsande i skogen

Matte och jag hann med en skogpromenad innan det blev mörkt. Vi har fått väldigt mycket snö, så man fick hoppa fram i skogen. Matte har inte riktigt fattat det där än, hon envisas med att dra fötterna efter sig i vanlig ordning. Därför var jag 3 km före henne hela tiden. He he he... Bilderna är inte de bästa - matte hade bara mobilen med, men ni ser förhoppningsvis vad de föreställer.


-Kom igeeeen! Öka lite!


-Vad kan det här vara? Rådjur? Hund? *sniff, sniff*


-Spååååååår!


Matte: -Kompis-hit!
Kompis: Aaaah - godis!!! Kommeeeeer!


Kompis: -Var det bra så?
Matte: Mmmm, du var jätteduktig!

Dessvärre inga rådjur på åkern. *suck* Bara en massa spår, som jag undersökte nogsamt.


*sniff, sniff, sniff, sniff...*
1 Ira & Mio:

skriven

ja precis de tvåbenta är förbannade snåla jag förstår inte VARFÖR.. och sen är det en sak jag inte förstår, varför de är sååå långsamma i snö medan vi är snabba som blixten..hopp hopp hopp skutt skutt.. de bara går..??? men hallå??

Kommentera här: