Stockholms hundmässa

Igår åkte jag på bad, fön och piffning - det var dags att jobba på hundmässan och visa tvåbenta besökare att "Aldrig finns en tråkig stund, när man Amris har som hund!".


(Foto: Petra Norén, Charlitas Kennel)

Det är ett ärofyllt uppdrag, som jag tog på största allvar. Vi hade ett tilldelat revir att vakta och tvåbenta att charma. Det var bara att kavla upp benpälsen och börja jobba! Matte och husse turades om att stå tillsammans med mig och 3/4-delar av Buffligan och deras matte Petra. Jag valde att vakta vänstra flygeln och charma främst kortväxta tvåbeningar...


-Matte, det är lugnt, jag har koll på situationen. Jag har säkrat området.

... medan Zita stod på trimbordet och charmade alla som kom fram och hälsade.


-Jag är en amris och jag äääälskar att gosa! Vill du känna vilken silkeslen och klappvänlig päls jag har? Pst! Magen är rätt gosig att klappa med, prova vetja!

Det var kul, men rätt jobbigt också. Det var lite svårt att koncentrera sig på uppdraget då Gasto, en jäädrans snygg och maskulin kille, uppvaktade mig rätt flitigt. Han svansade runt mig och viskade kärleksord i mina öron. Jag blev lite knäsvag och visste knappt hur jag skulle bete mig. Matte tittade lite undrande på mig, i vanliga fall brukar jag ju fräsa ifrån när någon uppvaktar mig lite för intensivt, men nu stod jag bara där och visste inte vilket ben jag skulle stå på...


-Men du, tjejen... Du kan väl slå en signal om du är i krokarna...?

Nova fick vila i sin bur. Jag var framme och nosade lite, men hon var inte intresserad av att få sällskap av mig.

När vi lämnade mässan, så hade matte hunnit köpa med sig två hundböcker och ett regntäcke från Hurtta.


Foto: www.hurttacollection.com

Gissa vem som tyckte att det var ett väääääldigt onödigt köp... Mmmm, precis - inte var det husse eller matte inte... Tips på hur man kan undvika att tvingas in i den framåt vårkanten mottages tacksamt! Ska se om jag inte kan spola ner den i toaletten eller nå't...

Kvällen rundades av med en härlig och snöig promenad och sen gos i kubik i tv-soffan tillsammans med husse och matte.


-Zzzzzzzzz... Zzzzzzzz... Zzzzzzzz... Zzzzzzzzz...


1 Buffligan m. matte:

skriven

Tjena snygging, ser att du blev lika trötta som oss efter en em. i montern.

Snygga foton på oss alla! Zita var där även idag och charmade alla med sin punkfrissa på huvudet, ha ha. Vi andra fick vackert vara hemma idag, eftersom allt i montern skulle få plats i bilen på vägen hem. Men vår mamma var snäll och köpte en varsin present till oss, pizzaben. Mums!

Tack för det fina julkortet. Hoppas vi ses snart igen!

Vovpuss från Gasto & resten av gänget!

2 Helena:

skriven

Hej!

vad roligt att ni hittade vår blogg!

Klart jag kommer ihåg er =) med söta Kompis!

Hoppas verkligen att det blir en pudelpromenad snart igen, är supersugen =)

Hoppas också att vi ses där då.



Tror du att det blir nån nu den 26e?



//Helena

3 Eva H:

skriven

Hörru du!!!

Jag är faktiskt lite småsur på dig! Tycker du kunde fått dina tvåbeningar att masa sig dit och avlösa kl 12 istället. För då hade jag fått träffa dig!

Nu hade jag väldans trevligt med 4 svarta vild-damer men ändå...

Håller med om att han allt är lite tjusig, den där Gasto! Fick följa med ut med honom när det skulle rastas:)

Men som sagt SYYYYND att du inte kom medan jag var kvar!!!

(Kunde inte stanna till 3 eftersom jag hade två herrar väntande hemma. De hade varit ute med vän, men det blev dags ändå...)

4 Nettan:

skriven

Nettan: -Haha, det tog en stund innan jag såg vad den sista bilden föreställde... Amristrut upp-och-ner var inte vad jag såg ;-)



Chewie: -Är nytrimmad och har sagt till Yoshi-katten att han ska vara snäll, så nu kan du komma när du vill, matte sa nåt om fika, så jag ska se om jag kan fixa lite köttbullar till oss.

5 Ebba & Molly:

skriven

Vilket hedersuppdrag! Såg dig inte men är säker på att du klarade det utmärkt! Snyggt täcke, likadant som jag har :) Jättefin bild!

Kramar

Kommentera här: