Agility, grundkurs 1

Nu till någon riktigt skoj! Matte och jag har börjat på en agilitykurs. Förra veckan var hon iväg själv och lyssnade på en massa prat, som matte kallar för 'teori'. Låter inte roligare för det... Husse och jag spelade vovvegolf istället, mycket skojigare.

I tisdags och idag har vi varit på brukshundsklubben och tränat tillsammans med en massa andra fyrbenta och deras hussar och mattar. Det är jätteroligt! Idag kände jag igen mig när vi närmade oss med bilen och då kunde jag inte låta bli att voffa och yla lite. Man blir ju lite förväntasfull, liksom...

Vi har - både bokstavligt och bildligt - fått börja nosa på tre olika hinder: det vanliga hopphindret, tunneln och däcket. Det vanliga hindret är okej, inte sådär jättespännande kanske, men jag får ju korv om jag hoppar över det, så jag klagar inte. Tunneln och däcket däremot tycker jag är jätteroliga! Det blev inte så många bilder idag, ska prata med husse och matte om det...

Medan matte lyssnade på teorigenomgången...



...så relaxade jag i solen ett tag. Det är faktiskt jobbigt att gå på agility, man måste tänka jättemycket!!!



Här provar jag på tunneln, jätteskojigt!


-Japp, jag är igenom. Var är min korv?

Husse tog inte så många bilder, men ett litet filmklipp kan jag bjussa på iallafall.




Sen när vi kom hem, så fick jag sova typ 5 sekunder (fast matte påstår att det var närmare 2 timmar... fnys...) innan vi åkte iväg och hälsade på mina älskade elgar. Det var så himla kul att träffa dem att jag glömde bort att jag var trött, iallafall ett tag.


Lovisa: -Du ser ut som mitt gosedjur, får jag klappa dig?
Kompis: -Mmmm, det kan du väl få.





-Jag är jättetrött nu! Kan vi åka hem igen, så jag får sova lite mer?

När vi kom hem tog matte mig på en promenad och så fick jag min middag och sen har jag bara sooooovit! Nu när jag har bloggat klart, så vill jag bara somna om för natten...
1 Ebba & Molly:

skriven

Roligt med agility!! Kunde tvärr inte se videoklippet....

2 Katarina och Nanna:

skriven

Tjena Kompis! Jag har också börjat på Agility - visst är det jättekul!

3 Ira & Mio:

skriven

KUl du oxå börjat med agility det e supderdunderkul, har gått två kurser tidigare nu har vi börjat på nubörjarkurs ändå igen men utomhus och i Rimbo... skoooj!

Kommentera här: