Bad och bus-dag

Det blev som sagt ingen pudelpromenad idag. Jag var alldeles för trött imorse efter alla intryck från igår. När jag väl piggnade på, så tog husse och matte med mig till Rappne's istället. Där har jag varit förut och där finns det katter, så jag var på! Husse och matte brydde sig inte alls om att leta upp katterna, de tyckte tydligen att det var mer intressant med alla blommor och växter istället. Konstig prioritering, om ni frågar mig...

Vi passade på att fika medan vi var där, men dessvärre ingen korv idag (suck). Jag fick en skål med vatten och några gurkbitar att knapra på. Helt okej, fast inte som korv...



Sen åkte vi och badade! Jätteskönt att få slänga sig i vattnet och svalka av sig lite. Det har varit ganska varmt idag, speciellt när man går runt i en massa päls. Jag fick hämta pinnar, som husse slängde ut i vattnet.







Till slut tyckte jag att pinnen ändå var MIIIIIN och att jag hade förtjänat rätten till att flisa sönder den!



Jag hann precis torka upp (matte hjälpte till med en handduk) och vila mig lite innan Rufus kom förbi och ville leka.





Det verkar inte gå att trötta ut honom, så fort jag tar minsta paus som ropar han "Kom igen, mera!"



Roligt hade vi iallafall! Sen fick vi springa fritt ute på området, upp och runt på kullen. Jag jagade honom så fort som våra ben kunde bära oss, sååååå roligt!!!!! Hoppas att han kikar förbi imorgon igen.

Nu vill matte att jag ska lägga in en bild som visar resultatet av flockens tripp till Rappne's. Matte säger att det är basilika, kryddsalvia, fjärilslavendel och timjan. Det luktar gott om dem och så flockar sig gärna humlor där, något som jag uppskattar. Jag kan sitta där och titta och lura på dem hur länge som helst. Mycket trevlig eftermiddagssysselsättning (oj, långt ord!) faktiskt.

Kommentera här: