Rapport från Hund2009

Idag har det hänt grejer ska ni veta! Jag tyckte det var så konstigt att vi gick ut på långpromisen så tidigt på dagen, redan vid 9-tiden var vi ute på golfen och apporterade tennisbollen. I vanliga fall brukar vi inte ge oss ut på äventyr förrän vid 11-tiden.



När vi sen kom tillbaka in så åkte jag raka vägen ner i badbaljan. Vad nu? Jag är väl inte skitig? Nä, något var definitivt på gång. Efter föning och borstning så satte matte på mig mitt nya röda julhalsband. En väska med mina prylar plus kameran stod redo i hallen och sen var det bara att hoppa in i bilen... Funderade ett tag på vart vi skulle. Pudelpromenad? Nä, då hade vi inte gått ut på golfen och absolut inte badat innan. Jag gav upp och somnade, vaknade av att jag kände doften av massvis av fyrbenta. Kikade ut och bara ropade "Heeeeeeeeej!!!!!!!!" En del voffade tillbaka och nu var jag på, helt klart!

Matte och jag skulle stå i rasmontern på Hund2009 på Stockholmsmässan. Wow, spännande! Det tror jag matte också tyckte.



Vi var inte ensamma där, utan delar av Buffligan från Charlitas och deras matte plus en söt liten svart kille som jag tror hette Molle och hans matte var redan på plats.


-Matte... Du tänker väl inte lämna mig ensam här? Kom tillbaka nu!

(Bilderna är klickbara.)
Nova                 Gasto                Molle (?)

En massa tvåbenta kom och hälsade på oss. Våra mattar berättade hur förträffliga vi är och att man inte kan få en bättre vovvekompis. Det trodde jag alla visste redan... Det var jättemånga som ville klappa mig och gosa med min nybadade, väldoftande och superlena päls. De sade att jag var som ett gosedjur. Tja, tack vet ja'!


-Hej! Jag är en liten amristjej. Jag är väldigt gosig.... (= Klappa och klia mig!)

Matte tyckte jag var så duktig och att jag visade mig från min bästa sida hela tiden. Jag måste bara fråga: Har jag en dålig sida? Det var bara vid ett tillfälle som jag kände att jag var tvungen att voffa tillbaka när någon annan vovve någonstans i den jättestora lokalen började skälla. Den störde liksom, var ju tvungen att säga nå't... När det kom tvåbenta till oss så viftade jag på svansen (har nog lite träningsverk nu...) och voffade aldrig det minsta utan pratade med svansen, så som matte vill. Jag fick massvis med beröm och matte myste hur mycket som helst.

Ibland blev det lite mycket och då hade jag en egen bur, som jag kunde krypa in i för att vila lite.


-Är lite trött, måste vila... Är snart tillbaka i matchen igen.

Jag fick också stå på bordet - ibland själv och ibland tillsammans med Gasto. Gasto är en snygg kille... Han flörtade lite med mig också, pussade mig lite i örat och så.


-Den där blixten du har i kameran är inte att leka med - jag ser stjärnor!

Efter en ganska lång tid, så var det dags att åka hem igen. Det var rätt lagom tyckte jag. Man blir ganska så duktigt trött av alla syn-, hörsel och doftintryck. För att inte tala om alla tvåbenta som man har snackat med. Det tar på krafterna att vara ambassadör för sin ras! Men jättekul också!

Efter en promenad och ett fruktlöst väntande på rester från husses och mattes middag, så kröp hela flocken ner i tv-soffan och tittade på Robinson. Eller rättare sagt, husse och matte tittade. Jag sov som en gris! Schysst matte jag har, som tar så'na här ofördelaktiga kort! Ursäkta att man är trött efter en lång arbetsdag!


-Zzzzzz.....

Nu är det dags för nattkissning och sen är det bara att somna om! Lycka till alla vovvar som har er dag imorgon!


1 Suki & Samantha:

skriven

Sv: Hur hårig som helst!

2 Alexandraida♥:

skriven

Vilken härlig arbetsdag du har haft =)

SÅÅÅÅ vacker är du oxå..

Här har det pysslats och fixat så nu kan julen komma men klapparna har vi inte ens börjat med =S

Kram kram

3 Linda & Azi:

skriven

Haha precis så vi både har kossor här hemma ;)



Väldigt söt! :) Jag var vid er rasmonter igår och hälsade på världens sötaste Kompis, hihi. Vet inte om du var där? Svart klädd? :)

4 Mimmi & Bamse:

skriven

Jag var och hälsade på Kompis vid er rasmonter igår :) Kompis är VÄLDIGT söt!! :) lät Kompis nosa lite på min hand :)

5 jimmie och kingeling:

skriven

på lördagkväll kom jag på att jag helt missat att titta på rasmontrarna, så de besökte jag inte föränn söndag.. synd, jag som så gjärna velat träffa er^^

6 Luzza:

skriven

du e så söööööt jag dör. hoppas ni hade trevligt i montern!

7 Molly:

skriven

Jag skulle ha stått i rasmontern för munsterländern men var en månad för ung. Det blir nästa år! =)

Kommentera här: