Julafton

Jippi för julaftnar! De är ju kanonbra dagar! Att något var på gång fattade jag för flera dagar sen - husse och matte har lagat väldigt mycket mat, mer än vad de brukar göra normalt. Detta har ju betytt att jag har varit väääldigt upptagen och inte haft möjlighet att blogga. Jag vågade inte lämna köket en sekund, man vet ju aldrig vad som kan trilla ner på golvet... Skinkan var mycket smaskens. Jag har informerat dem om att jag är mer än villig att ta hand om resterna av den. Jansson känner jag mig lite kluven inför - potatis är smaskens, anjovis och gravad lax (här hemma görs det två sorters Jansson) är inte mat... Mattes "slafs" är supergott! Slafs är ett slags bröd och det gillade jag. Mmmm... Förresten, matte hälsar Bims matte och tackar för receptet!

Nä, nu ska inte jag snacka om mat mera (blir ju hungrig) utan berätta om min härliga julafton! Nybadad (dock ej klippt) och med mitt julhalsband på, hoppade jag in i bilen, som var full av väldoftande mat. Efter ett litet tag kände jag igen mig och när husse parkerade bilen så visste jag EXAKT var vi var någonstans. Jippi, vi var hos Lena-matten!!!!

Jag började gläfsa och gny och ropade på husse och matte att skynda sig. Väl ur bilen så struntade jag fullständigt i att "gå fint" och "inte dra" - jag skulle bara fram och förbi. Jag bodde hos Lena-matten och hennes flock medan min första matte var sjuk och innan jag flyttade till min nya husse och matte. Det visade sig att nästan alla från min gamla storflock skulle vara där på julafton, till och med min första mattes barn, dvs min första lillhusse och lillmatte. Jag blev så glad över att träffa alla att jag nästan viftade svansen ur led! Alla ville hälsa och gosa med mig - jippi!


-Ja, precis där kliar det! Skönt att träffa dig igen, min gamla lill-husse.

Det var kul att träffa "kusin" Diza också, fast liiite jobbigt med. Hon tycker att det är så kul att knuffas och dra mig i öronen när vi leker och just det kan jag vara utan egentligen.



Innan julmiddagen tog våra mattar Diza och mig på en promenad och när vi kom in så skulle vi få middag. Tror ni vi såg långa ut i ansiktet när vi fick pytteliiiiite foder i våra skålar?! Något... Nu visade sig att vi också skulle få smaka skinka, älgfärsbullar, älgkorv och leverpastej efter att de tvåbenta hade ätit klart...









Fattar ni vad tufft det var för Diza och mig att vänta?! Till slut var det iallafall vår tur... Kolla in våra jultallrikar! Mums!



Dessvärre var den lilla till mig. Fattar inte varför Diza fick mer?


-Kom igeeen! Säg 'Varsågod' då! Jag har 100% fokus på dig, precis
som ni tvåbenta vill...


Sen var det presentöppning och jag fick massvis med klappar från Diza! Tjoho!


-Är de här till mig?

...och ännu mera härligt gos...


-Puss på dig, Michelle!

Diza fick också en massa roliga klappar.





Jag får ju erkänna att jag var duktigt trött när vi kom hem sent på kvällen. Somnade omedelbums på mattan. Husse bar upp mig och så fick jag sova vidare i husses och mattes säng. Mysigt! Idag har jag varit hur trött som helst. Har gått mina promenader inkl. långpromisen, men har inte orkat göra mycket däremellan.


Mina julklappar: Mopsen Molle, en gul pip-anka, en pip-gås och en
katt-boll.

Sen har jag ääääääntligen fått börja smaka på innehållet i min julpåse från dagis - idag fick jag grisörat. *slurp*


1 Anonym:

skriven

Vilken skojig julafton! Min var också tipp topp!

2 Mimmi & Bamse:

skriven

Låter verkligen som att ni hade en härlig dag! :) nu har du mycket att leka med hemma :)

3 Sara:

skriven

Tack Anna, vad gullig du är :). Ja, det var väldigt fint att få ta farväl av honom sådär. Jag tror att vi alla behövde det. Jag och farfar var väldigt nära för många år sen när han inte var lika dement. På slutet trodde han alltid att jag var hemtjänsten när jag tog hand om honom. Man trodde ju att det skulle kännas väntat eftersom han sakta dött bort över åren, men det är ändå en chock när det väl händer. Jag är glad att han slipper lida nu i alla fall.



Hoppas ni haft en underbar jul!



Stor kram från mig och Texasplutten

4 jimmie och kingeling:

skriven

låter som att Kompis haft en mkt mysig, rolig och smaklig julafton ;)

5 Petra Norén:

skriven

God Jul! Det verkar som ni haft en bra jul, toppen. Här var det också bra och idag är det minusgrader och solen skiner. Kan det vara bättre amrisväder? Tror inte det, så nu ska vi ut i snön och leka.

Kram Petra & Buffligan.

6 Linda & Azi:

skriven

Mysig julafton Kompis har haft! :) Kul julklappar och hundkompis hihi

7 Linda & Azi:

skriven

Mysig julafton Kompis har haft! :) Kul julklappar och hundkompis hihi

8 Patricia & Elwiz:

skriven

oj så tokigt, hade heeelt missat den där texten!jag gissar på att han kanske landar runt 6-8 kg så han får väl äta 110 g per dag nu :)! Som tur är har jag gett han 150 g /dag för jag tyckte de va så lite.

Tack för hjälpen!



Haha tack jag tycker att det är roligt att fota och Elwiz är ju ett rätt så bra övningsobjekt ;)!



Känner tyvärr inga hundar här nere så får väl vänta tills han är 12v iallafall :)!

9 Ira & Mio:

skriven

jag fick också lite julmat, skinka köttbullar o ost mums men jag föredrog sitta och glo ut dem vid bordet där de åt, i hopp att jag skulle få mer och framför allt skinkan som verkligen vattnades i munnen på mig... det där lilla jag fick var ju ingenting. medan de tvåbenta frossar i sig.. hur rättvist är det?? .. matte hälsar att er kakbord såg smaskens ut!



Hon undrar även var ni bor och om det möjligtvis är ni som brukar vara med på pudelpromenaden i täby? det är en spaniel som brukar vara med och hon börjar undra om det är du då hon såg ditt julkort hos Annika Tungels hemsida :-)



Kram

10 Ira & Mio:

skriven

va kul det är du som brukar haka på pudelpromenaderna.. som du sa.. man lägger märke till er då det är en PUDELPROMENAD hihi. har varit med ett par ggr, jobbar mkt helger så det råkar nästan alltid vara fel helger... men den här idag skippade vi då vi var på landet och förra månad hade vi fullt upp annars är det alltid ngt som kommer ivägen men förhoppningsvis kan vi vara med oftare nu under våren då ska jag säga hej! :) bor ni i Täby trakten då eller? Vi bor i Sollentuna.

Vilka Nina ottossons spel har ni? den jag köpte nu kom nyss ut så den är ny.. men passar lilleman utmärkt, inte för lätt han får jobba lite o den är klurig :)

11 Ira & Mio:

skriven

Min fråga: varför heter Kompis så? :-) en hund på Mios dagis heter oxå så och en som bor i mina föräkdrars område vars hund heter oxå så, tycker det e kul namn så nyfiken nu varför hon fick heta Kompis :) :) svar på dina frågor får du på onsdag :-p

12 Sara:

skriven

Haha, vilken supersöt mops-leksak :D

Kommentera här: