Härlig söndag!

Jag tror grann-vovven Rufus är lite kääääär i mig! Idag smet han från sin husse och matte två gånger, bara för att komma upp till mig och leka. Han kan bara inte hålla sig ifrån mig, inte så konstigt kanske för jag är ju rätt söt och himla charmig. Han gör allt för att få min uppmärksamhet, drar mig i håret och nafsar lite och sån't som killar gör när dem gillar en tjej... Ibland brukar jag låtsas som att jag inte märker vad han håller på mig och då blir han helt tooookig och börjar gapa "Men kom igen, LEEEK med mig, SEEEE mig!" *fniss* Det är jättekul med uppmärksamheten! Men idag var jag på lekhumör, så jag körde jääääärnet med honom.











Men nu ska ni få höra vad som hände på lunchpromenaden! Isa, Snöa och jag tog våra mattar på en lunchpromis runt området och plötsligt hör jag en bekant röst som ropar på matte. När vi vänder oss om så ser jag att det är mormor Elg som står där! Va?! Bor hon här?! Eller??!! Jag sprang så fort jag bara kunde och kastade mig i mormors famn och jag blev så glad att se henne så jag visste inte vilken tass jag skulle stå på! Matte sade att min svans gick på högvarv - tror jag det! Mormor Elg blev lika glad hon och jag fick massvis med gos och pussar. *myser* Senare kom både hon och Tommy förbi mitt hus och hälsade på! Vad lycklig jag blev! Dem vet var jag finns och dem kom för att hälsa på mig!!!

Söndagen har varit riktigt härlig, med promenader tillsammans med Isa och Snöa, lek med Isa, Snöa och Rufus och jätteroligt besök av elgarna... Det enda som saknas nu är väl ett märgben eller nå't annat smaskigt... (Hoppas matte eller husse läser min blogg...)

Vov och ha det så gôtt!
1 Jimmie & Kingeling:

skriven

aww, så sött :) Kingeling vill också ha en beundrare^^

2 Annika:

skriven

Jamen Kompis, hur gullig kan man bli? Jag menar, utan att vara en pudel??? KRAM!

Kommentera här: